آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۴
اقتصادی
۴

تخصیص ارز به واردات از محل صندوق توسعه ملی

مدیرعامل صندوق توسعه ملی از تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان برای واردات مواد اولیه از منابع این صندوق خبر داد.

رحیم قربانی در گفت وگو با مهر اظهار کرد: نیازهای ارزی تولیدکنندگان به منظور واردات مواد اولیه البته به میزان مصرف آنها، از طریق منابع ارزی صندوق توسعه ملی قابل تامین است.

وی با اعلام این که تاکنون منابعی در این زمینه به تولیدکنندگان اختصاص یافته و هیچ محدودیتی از این نظر وجود ندارد، افزود: 10 درصد قراردادهای عاملیت به واردکنندگان اختصاص یافته است. قربانی گفت: در دل این 10 درصد منابع اختصاص یافته، واردات مواداولیه مورد نیاز تولیدکنندگان هم جای می گیرد.

وی عنوان کرد: برای سرمایه گذاران در بخش تولید چه کسانی که پیش از این سرمایه گذاری کرده اند و چه افرادی که پس از این سرمایه گذاری خواهندکرد، امسال برای افزایش ظرفیت تولید ملی منابعی از صندوق اختصاص می یابد. قربانی در مورد میزان منابع تخصیص یافته به جذب سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد: جذب سرمایه گذاران خارجی متولی و ساختار دارد که همان دستگاه هزینه کرده و از منابع کشور در این زمینه استفاده می کند.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی تاکیدکرد: ماموریت سازمان سرمایه گذاری اختصاص منابع و هزینه کرد برای جذب سرمایه گذاران خارجی است.

قربانی گفت: با وجود این، برای این که سازمان سرمایه گذاری در ماموریت خود برای جذب سرمایه گذاران خارجی موفق عمل کند، اعلام کرده ایم که 20درصد منابع صندوق را به این امر اختصاص می دهیم؛ به عبارت دیگر تامین ارز مورد نیاز جذب سرمایه گذاری خارجی از محل صندوق امکان پذیر است.