آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۴
حوادث
۱۹

انهدام باند 11 نفره دزدهای خشن

باند 11 نفره سارقان زورگیر که در جاده ملارد اموال مسافران عبوری را سرقت می کردند، منهدم شد و این تبهکاران به 40 فقره زورگیری همراه با تهدید مالباختگان اعتراف کردند.

به گزارش پایگاه پلیس، سرهنگ اصلانی، فرمانده انتظامی غرب استان تهران در این باره گفت: با اطلاع ماموران از وقوع چند فقره زورگیری از شهروندان ملارد، تحقیقات آغاز و معلوم شد چند سارق زورگیر با تهدید پول، تلفن همراه و اشیای قیمتی آنان را سرقت کرده اند. وی افزود: با به دست آمدن این اطلاعات، تیمی از ماموران پلیس آگاهی دستگیری سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با بیان این که بررسی های پلیسی نشان داد که شیوه سارقان در اکثر سرقت های ثبت شده یکسان است، گفت: با تحقیقات تکمیلی و به دست آمدن سرنخی از 2 عضو این باند در شهرستان ملارد، این دو متهم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند. اصلانی یادآور شد: در بازجویی از این دو متهم دستگیرشده، معلوم شد آنها عضو باند 11 نفره سارقان هستند که از شهروندان ملارد زورگیری می کردند.

وی تصریح کرد: ماموران طی عملیاتی با شناسایی 9عضو دیگر این باند به نام های آیدین، رضا، رمضان، جمال، مهران، کامران، مسعود، محمد و محمدرضا را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران خاطرنشان کرد: متهمان دستگیرشده در بازجویی پلیس اعتراف کردند با تشکیل باند زورگیری 11 نفره از شهروندان اخاذی می کردند. به طوری که با طعمه قرار دادن زنی از همدستان خود، افراد را سوار خودرو کرده و با انتقال به مکان های خلوت و تاریک و تهدید سلاح سرد، اقدام به زورگیری و سرقت اموال شهروندان می کردند.

وی با بیان این که اعضای باند 11 نفره سارقان در بازجویی به 40 فقره زورگیری و 6 فقره سرقت خودروی بدون پلاک اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.