آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۴
حوادث
۱۹

نجات جان مادر و دختر از کانال آب

مادر و دختری که در میان آب خروشان رودخانه بلوار ابوذر در جنوب شرق تهران گرفتار شده بودند، با تلاش آتش نشانان از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری 125، مصطفی تقی اصل، افسر آماده منطقه 2 سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: به دنبال تماس مردمی با سامانه 125 آتش نشانی، آتش نشانان ایستگاه های 24، 79، 86 و گروه امداد و نجات 2 عازم محل حادثه در بلوار ابوذر شدند.

وی افزود: این دو زن در حال عبور از کناره کانال بودند که به دلیل نامعلومی ناگهان به داخل رودخانه سقوط کردند و جریان شدید آب آنها را به سمت پایین رودخانه برد.

تقی اصل ادامه داد: مادر و دختر که بشدت ترسیده بودند، سرانجام پس از طی مسافتی در میان آب خروشان، بسختی به تخته سنگ های کناره کانال رودخانه چسبیده و در همان حالت ماندند تا این که نیروهای امداد به کمک آنها شتافتند.

وی درباره چگونگی عملیات نجات گفت: آتش نشانان ابتدا با طناب، هر دو نفر را مهار کردند تا در صورت رها شدن دست آنها، دوباره گرفتار جریان آب نشوند.

تقی اصل تصریح کرد: نیروهای عملیاتی در ادامه هردو را با کمربند ایمنی به سوی نردبان هدایت و سپس از داخل رودخانه به سطح زمین منتقل کردند. مصدومان به بیمارستان اعزام شدند.