آرشیو دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۶
جامعه
۱۷

تاکید احمدی نژاد بر افزایش دانشجوی دکترا

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت افزایش میزان پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در کشور گفت: اگر دانشجویان متقاضی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های کشور پذیرش نشوند، راهی دانشگاه های سایر کشورها می شوند.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد در آیین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشور گفت: مخالف تبادل علمی و تحصیل دانشجویان در خارج از کشور نیستم، اما باید به هزینه های بسیار بالای تحصیل در خارج از کشور و همچنین پایین بودن سطح علمی بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور توجه کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد که باید در نظر داشته باشیم بسیاری از دانشجویان ایرانی توان مالی لازم برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را ندارند.

به گفته وی، امروز به جایی رسیده ایم که هیچ عرصه ای وجود ندارد که دانشمندان و استادان ایرانی اراده کرده و نتوانند آن را فتح کنند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به رتبه نخست ایران در عرصه پیشرفت های علمی در جهان، توضیح داد: این سرعت رشد علمی کشور را باید حفظ کنیم و در همه رشته های علمی باید به یک قله و مرجع در جهان تبدیل شویم.

احمدی نژاد با یادآوری این که هم اکنون حدود 180 هزار دانشجو متقاضی ورود به مقطع دکتری در رشته های مختلف در کشور هستند، گفت: حداقل 30 تا 50 هزار نفر از این متقاضیان از صلاحیت علمی لازم برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری برخوردارند و باید تلاش شود ظرفیت پذیرش دانشجو در این مقطع تحصیلی در دانشگاه های کشور افزایش یابد.