آرشیو دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۶
اقتصادی
۴

حسینی: اجرای تحریم نفتی ایران، قیمت را به 160 دلار می رساند

وزیر اقتصاد در مصاحبه با سی ان ان هشدار داد اگر تحریم نفتی اروپا علیه ایران از اول جولای (اواسط تیر) اجرایی شود، قیمت نفت ممکن است به 160 دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش فارس، شمس الدین حسینی با هشدار نسبت به تبعات تحریم نفتی اتحادیه اروپا که قرار است از ابتدای ماه جولای اجرایی شود، افزود: ایران می تواند تحریم ها را تحمل کند، اما اقتصاد سایر کشورها ضربه خواهد دید.وی تصریح کرد: در صورتی که اتحادیه اروپا تحریم نفتی را از ابتدای جولای اجرایی کند، قیمت های جهانی نفت ممکن است به 160 دلار در هر بشکه برسد.

حسینی خاطرنشان کرد: ما باید توجه زیادی به این نکته کنیم که چه زمانی از درآمدهای نفتی و تحریم نفتی سخن می گوییم و برندگان و بازندگان این تحریم ها چه کسانی هستند؟

وی اضافه کرد: در واقع این امر مشکل به نظر می رسد، اما نه فقط برای ایران. ما می توانیم خاطر جمع باشیم که افزایش قابل توجهی در قیمت های بازار جهانی نفت رخ خواهد داد.وی افزود: ایران 33 سال است که تحریم ها را تحمل کرده و این حقیقتا نشان می دهد که توان اقتصاد ایران به شکلی است که می تواند این تحریم ها را تحمل کند و تنها اقتصادی نخواهد بود که از این تحریم ها آسیب می بیند.