آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۹
فرهنگ و هنر
۵

وزیر ارشاد: نمی توانیم مردم را به زور به تماشای یک فیلم بفرستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که نمی توانیم مردم را اجبار کنیم به زور فیلم های سینمایی را ببینند، ابراز امیدواری کرد فیلم های سینمایی از جاذبه بیشتری برخوردار باشد تا مردم نیز بتوانند از این فیلم ها استقبال کنند.

به گزارش مهر، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره جلسه شورای عالی سینما اظهار کرد: این جلسه با حضور رئیس جمهور برگزار می شود و بنا داریم گزارشی از فعالیت های انجام شده ارائه کنیم.

او افزود: همچنین ساماندهی صنوف سینمایی که در این مدت صورت گرفته است در این جلسه مورد بحث و بررسی اعضا قرار می گیرد.

وزیر در پاسخ به برخی انتقادات درباره نحوه اکران فیلم های سینمایی، گفت: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از فیلم های سینمایی است. ضمن آن که ما نمی توانیم مردم را اجبار کنیم که به زور فیلم های سینمایی را ببینند، اما این تکلیف به عهده ما گذاشته شده است تا از فیلم های سینمایی حمایت کنیم. ضمن آن که این مباحث در گذشته نیز مطرح می شد و تازگی ندارد.

سیدمحمد حسینی که ترجیح داد درباره خانه سینما سخن نگوید، گفت: در این رابطه به اندازه کافی صحبت کرده ایم.

اولین جلسه شورای عالی سینما در سال جاری به ریاست محمود احمدی نژاد و همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر عصر روز گذشته برگزار شد.

ساماندهی صنوف سینمایی، نحوه استقرار سازمان سینمایی، وضعیت مصوبات قبلی شورا و مباحث روز سینما از محورهایی است که در این جلسه به بحث و نظر گذاشته شد.