آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۹
ورزشی
۱۸

رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان، مشکل ورزش ایران را دولتی بودن آن می داند

صفایی: باندهای فساد در ورزش را معرفی می کنم

رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان با انتقاد از شرایط حاکم بر ورزش ایران تاکید کرد بزودی به عرصه ورزش بازمی گردد تا با آنچه باندهای فساد درون ورزش خواند، مبارزه کند.

کریم صفایی پس از آن که در ماه های گذشته پس از 8 سال ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان برکنار شد، دیروز به بهانه شایعه دست داشتنش در آتش سوزی سایت تیر و کمان آزادی و همچنین برکناری اخیر روسای چند فدراسیون ورزشی بار دیگر به انتقاد از مدیریت ورزش پرداخت. او به فارس گفت: وصله دست داشتن در آتش سوزی سایت تیراندازی با کمان آزادی به من نمی چسبد و معتقدم قوه قضاییه باید با دقت پرونده این آتش سوزی را پیگیری کرده تا جرم فرد خاطی احراز شود. ضمن این که مردم ما دیگر گول این مظلوم نمایی ها را نمی خورند و به این حرف ها می خندند. مملکت قانون دارد و هر کس تخلف کند باید بسزای اعمالش برسد.

صفایی افزود: وقتی که از ریاست فدراسیون برکنار شدم، ملی پوشان در تماس با من اعلام کردند دیگر به این ورزش ادامه نمی دهند و من به آنها گفتم این رشته برای تمام کمانداران است و باید به تیم ملی برگردند و آنهایی که متعلق به این ورزش نیستند باید از تیراندازی با کمان بروند.

رئیس سابق فدراسیون تیراندازی از بازگشت خود به عرصه ورزش خبر داد و گفت: این بار در ورزش به دنبال دو موضوع هستم، اول این که می خواهم دست دولت را از بالاتا پایین از سر ورزش کشورم کم کنم تا بتوانم منشور المپیک که حضور هر گونه افراد غیرورزشی در ورزش را منع کرده است، عملی سازم و دوم با باندهای درون ورزش که برای فساد تشکیل شده است، مبارزه کنم.

وی تصریح کرد: دیگر مثل سابق در تیراندازی با کمان نخواهم بود بلکه می آیم تا با فساد در ورزش مبارزه کنم و قول می دهم تا 3 ماه آینده از طریق مراجع قانونی فاسدان ورزش را برای مردم معرفی کنم.

صفایی در مورد تغییرات اخیر در راس فدراسیون ها، گفت: دنیامالی گزینه خوبی حتی برای ریاست کمیته ملی المپیک بود و نمی دانم چرا باید با شخصی که این همه موفقیت کسب کرده این گونه برخورد شود.

وی با اشاره به نفوذ خود در فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان(فیتا) تصریح کرد: اگر در فیتا سرفه کنم ورزش کشورم تعلیق می شود، اما نمی خواهم این کار را انجام دهم.