آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۹
اقتصادی
۴

سود تسهیلات صادرات 2درصد کاهش یافت

رئیس کل بانک مرکزی از کاهش 2 درصدی نرخ سود تسهیلات ریالی برای صادرات و یک درصدی تسهیلات ارزی در سال جاری خبر داد و گفت: در جلسه شورای پول و اعتبار مقررات جدیدی برای صدور دسته چک وضع شده است.

محمود بهمنی در گفت وگو با فارس در مورد مصوبات جلسه اخیر شورای پول و اعتبار اظهار کرد: در این جلسه که حدود 4 ساعت و نیم به طول انجامید، اعضای شورا با هدف حمایت از تولید داخلی، نرخ سود تسهیلات برای صادرات را کاهش دادند. بهمنی افزود: براساس این مصوبه نرخ تسهیلات ریالی در بخش صادرات 2 درصد و نرخ سود تسهیلات ارزی نیز یک درصد کاهش یافت. وی ادامه داد: پیش از این مصوبه تفاوتی میان نرخ سود تسهیلات صادراتی با سایر تسهیلات وجود نداشت، اما شورای پول و اعتبار برای کمک بیشتر در تحقق شعار سال جاری و حمایت از تولید داخلی، رای به کاهش نرخ سود تسهیلات صادراتی داد.

سخنگوی شورای پول و اعتبار در خصوص مصوبه دیگر این شورا گفت: مصوبه دیگر شورا درخصوص شرایط استفاده از حساب های جاری بود. بهمنی بیان کرد: براساس این مصوبه از این پس اعطای دسته چک منوط به رفع سوءاثر چک های پیشین و تعیین تکلیف مطالبات معوقات بانک ها از متقاضی دسته چک خواهد بود. رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بنابراین تنها متقاضیانی می توانند دسته چک دریافت کنند که تمام چک های پیشین آنها وصول شده و سوء اثری نداشته باشد و همچنین نظام بانکی، مطالبه وصول نشده بلاتکلیفی از آنها نداشته باشد.