آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۹
اقتصادی
۴

سود تقسیمی شرکت های بورسی نسبت به سال قبل افزایش یافت

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس آمارها، میزان سودی که شرکت ها در مجامع خود بین سهامداران توزیع کرده اند، بیش از نرخ تورم است.

به گزارش سنا، علی سعیدی افزود: عمکرد بازار سرمایه در طول سال های اخیر نشان داده، بازار از توانایی رشد خوبی برخوردار است. وی اظهار کرد: عملکرد شرکت ها و سودی که آنها در مجامع بین سهامدارانشان تقسیم می کنند، همگی نشان از توانایی بالای بازار سرمایه دارد. به گفته وی، میزان سود تقسیمی شرکت ها نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

سعیدی با اشاره به این که سهامداران باید با تاکید بر فاکتورهای بنیادین برای خرید سهام اقدام کنند، خاطر نشان کرد: با توجه به این موضوع سهامداران باید پیش از خرید سهام شرکت ها، فاکتورهای مالی را بررسی و تصمیم گیری کنند. وی بحران جهانی را در نیمه دوم سال 87 مد نظر قرار داد و گفت: در آن زمان شرکت های حاضر در بورس، تحت تاثیر بحران بودند و با روند نزولی مواجه شدند، این در حالی است که افت قیمت سهام شرکت ها در سال 88 جبران شد.

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در این میان سهامدارانی که در سال 87 سهامشان را با عجله فروختند و از بازار خارج شدند، ضرر کردند، چرا که شرایط بازار سرمایه در سال 88 بخصوص سال 89 بسیار خوب بود. وی خاطرنشان کرد: زمانی که واردات کاهش می یابد، شرکت ها در بازار داخل فعال شده و همین موضوع موجب می شود بیشترین رقابت بین شرکت های داخلی صورت گیرد.

سعیدی با تاکید بر این که اخبار سیاسی تنها در کوتاه مدت و در فضای سیاسی، بازار سرمایه را تحت تاثیر خود قرار می دهد، اظهار کرد: این در حالی است که تاثیر چنین اخباری در بلند مدت از بین خواهد رفت.