آرشیو پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۲۵
جهان
۶

ائتلاف اسلامگرایان مصر برای حمایت از المرسی

ائتلاف نیروهای اسلامی مصر حمایت کامل خود را از محمد المرسی نامزد اخوان المسلمین در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در برابر احمد شفیق آخرین نخست وزیر حسنی مبارک اعلام کرد. این در حالی است که تبلیغات نامزدهای دور دوم از دیروز آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، ائتلاف یادشده در بیانیه ای از همه نیروهای انقلابی و ملی کشور خواست با حمایت از المرسی گام دیگری برای تحقق عدالت و خیر برای مصری ها واستقرار امنیت در کشور بردارند.

این بیانیه هشدار داد که انقلاب مصر، هدفش حذف یک شخص (حسنی مبارک) و جایگزینی آن با یکی دیگر از بقایای رژیم سرنگون شده سابق (احمد شفیق) نبوده است وکسی که دستش به خون مصری ها آلوده است و حساب های بانکی اش از پول مردم لبریز است، صلاحیت حکومت بر مردم را ندارد.

تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر از دیروز به مدت دو هفته آغاز شد. تبلیغات نامزدهای مصر در روز 15 ژوئن پایان می یابد و انتخابات طی روزهای 27 و 28 خرداد برگزار خواهد شد.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری مصر، محمد المرسی موفق به کسب 24 درصد آرا و احمد شفیق 22 درصد آرا شدند.کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرده است که نامزدها در این دور از انتخابات تنها اجازه صرف یک میلیون پوند برای هزینه های تبلیعاتی خود دارند.