آرشیو پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۲۸
حوادث
۱۹

متهم از جویندگان کار 220 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود

مرد شیاد، بیکار ها را نقره داغ می کرد

مردی که با معرفی خود به عنوان نماینده یکی از شرکت های صنایع غذایی در تهران جویندگان کار را فریب داده و از آنها کلاهبرداری می کرد، از سوی پلیس سمنان دستگیر شد.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده پس از آن آغاز شد که چندی پیش مردی با حضور در اداره آگاهی سمنان علیه یک مرد به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: در جستجوی کار بودم تا این که یک روز در فروشگاهی با مردی که خود را نماینده یکی از شرکت های صنایع غذایی در تهران معرفی می کرد، آشنا شدم. وی اضافه کرد: او با وعده این که شرکت قصد دارد برای پخش مواد غذایی افرادی را به عنوان راننده استخدام کند و حتی خودروی وانت در اختیارشان قرار می دهد، مرا فریب داد. شاکی یادآور شد: مرد شیاد پس از دریافت یک میلیون تومان از من برای ثبت نام در آن شرکت ناپدید شد.

با تشکیل پرونده ای در این ارتباط، چهره نگاری رایانه ای از مرد شیاد انجام و تحقیق برای دستگیری او آغاز شد. در ادامه افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی، شکایت های مشابهی را مطرح کردند. در بررسی پرونده ها معلوم شد همه شاکیان در دام یک مرد گرفتار شده اند.

دستگیری متهم در رستوران

جستجو در این باره ادامه داشت تا این که 2 روز پیش ماموران اطلاع یافتند متهم فراری به شهر تنکابن استان مازندران گریخته است. ماموران با هماهنگی قضایی عازم تنکابن شدند و مخفیگاه متهم را که یک رستوران بود، شناسایی و او را دستگیر کردند.

متهم به نام حسن در بازجویی پلیسی اعتراف کرد با جعل عنوان نماینده یکی از شرکت های صنایع غذایی در تهران، جویندگان کار را فریب داده و با وعده استخدام آنها، میلیون ها تومان کلاهبرداری کرده است. بنابراین گزارش، طبق اعتراف متهم، وی تاکنون از 34 جوینده کار، 220 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.

مرد کلاهبردار با قرار قانونی روانه زندان شد. افرادی که در دام مرد شیاد گرفتار شده اند، می توانند برای شکایت از وی به پلیس آگاهی سمنان مراجعه کنند.