آرشیو شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۲۹
اقتصادی
۴

افزایش قیمت نان در برخی استان ها

خبرگزاری فارس گزارش داد: گرانی نان در برخی استان ها از جمله بوشهر، چهارمحال و بختیاری، لرستان، گیلان، اردبیل، مرکزی و سمنان از 2 روز پیش کلید خورد و تهرانی ها هم منتظر نرخ جدید نان هستند.

بر اساس این گزارش، در پی افزایش قیمت تضمینی خرید گندم به 420 تومان در سال جاری، گمانه زنی هایی درباره افزایش مجدد قیمت نان مطرح شد و عباس قبادی، معاون وزیر صنعت و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران هم از تشکیل کمیته ویژه تعیین قیمت آرد و نان در استانداری ها خبر داد و گفت در هر استان کمیته ای تشکیل شده است تا با مسوولیت استانداران قیمت گندم و آرد تعیین شود.در همین زمینه نعمت الله ترکی، معاون برنامه ریزی استانداری تهران با تاکید بر این که قیمت نهایی آرد در تهران شنبه تعیین می شود، گفت: قیمت آرد حداقل 100 تومان گران تر می شود.وی افزود: با توجه به این که گندم 460 تومان خریداری می شود، حداقل افزایش قیمت آرد در هر کیلوگرم 100 تومان پیش بینی می شود. با افزایش قیمت آرد، قیمت نان هم گران می شود.

با این حال در برخی استان های کشور، قیمت نان از 2 روز پیش افزایش یافت.براساس مصوبه جدید شورای آرد و نان استان بوشهر، نرخ انواع نان در استان بوشهر گران شده، به طوری که لواش معمولی از 110 به 140 تومان و سنگک هم به 750 تومان رسیده است.در استان چهارمحال و بختیاری نیز براساس توافقات صورت گرفته، نان تافتون تنوری با چانه 200 گرمی 140 تومان، نان ماشینی دوار با چانه 200 گرمی به قیمت 130 تومان و نان تافتونی سنتی با چانه 250 گرمی به قیمت 170 تومان به فروش می‎رسد.

همچنین در استان لرستان و شهرستان بروجرد، قیمت جدید نان لواش با چانه 185 گرم 125 تومان اعلام شد.قیمت نان سنگک با وزن چانه 640 گرم 400 تومان، تافتون با وزن چانه 500 گرم 340 تومان و نان بربری با وزن چانه 500 گرم 340 تومان اعلام شد.

در استان گیلان نیز قیمت انواع نان از روز گذشته با نرخ جدید به مردم عرضه می شود.