آرشیو دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۳۱
ورزشی
۱۸

تیم ولاسکو یک امتیاز برای صعود به المپیک کم آورد

افسوس بزرگ والیبال

بازی ضعیف چین مقابل استرالیا و باخت پرحرف و حدیث این تیم در روز آخر مسابقه های انتخابی توکیو، رویاهای والیبال ایران برای صعود به المپیک را نقش بر آب کرد تا دیدار با ژاپن به جای یک بازی حساس و نفسگیر به دیداری تشریفاتی و زجرآور تبدیل شود.

تشریفاتی از این جهت که با پیروزی 3 بر صفر استرالیا بر چین، هر دو تیم ایران و ژاپن شانس حضور در المپیک را از دست دادند و زجرآور هم به این خاطر که تیم ما یکی از بهترین بازی هایش را مقابل ژاپن به نمایش گذاشت و افسوس ها را پس از پیروزی 3 بر صفر مقابل میزبان بازی ها دوچندان کرد.

شاگردان خولیو ولاسکو که بسیاری از آنها پس از بازی ناامیدکننده صبح دیروز چین مقابل استرالیا، از شدت ناراحتی اشک ریختند، با وجود ناکامی در راهیابی به المپیک، برابر ژاپن با تمام وجود بازی کردند و توانستند این تیم را در حضور تماشاگرانش در 3 ست متوالی و با نتایج 25 بر 22، 35 بر 33 و 25 بر 22 شکست دهند.

با این پیروزی که نشانگر شایستگی بالای جوانان والیبال ایران بود، تیم ملی کشورمان 14 امتیازی شد و تنها به دلیل یک امتیاز کمتر، نسبت به استرالیا از راهیابی به المپیک بازماند. یک امتیازی که می توانستیم با گرفتن یک گیم از استرالیا در دیداری که با شکست 3 بر یک ایران همراه شد یا ندادن یک گیم به چین در دیداری که 3 بر 2 در آن پیروز شدیم، به دست آوریم، اما حالافقط افسوس همان تک امتیازها برای علاقه مندان این رشته باقی مانده است و بس.

در رقابت های مرحله نهایی انتخابی المپیک 2012 لندن که با صدرنشینی بلامنازع صربستان با 21 امتیاز به پایان رسید، بهترین ها در 7 پست مختلف معرفی شدند که بر این اساس فرهاد ظریف، سعید معروف و محمد موسوی عراقی از ایران عنوان بهترین لیبرو، پاسور و مدافع این رقابت ها را از آن خود کردند. فرهاد قائمی هم پس از ادگارد توماس از استرالیا، دومین سرویس زن برتر مسابقات شد و امیر غفور هم بعد از شیمیزو از ژاپن، دومین اسپکر برتر مسابقات شد.