آرشیو سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۳۲
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

جام ملت ها با150 میلیون بیننده

150 میلیون بیننده تلویزیون هر یک از مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا را تماشا می کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آسوشیتدپرس، هرکدام از مسابقات جام ملت های اروپا که از روز جمعه بین 16 تیم و به میزبانی مشترک لهستان و اکراین آغاز شده، به طور متوسط 150 میلیون بیننده تلویزیونی در سراسر جهان دارد. مسابقات جام ملت های اروپا از 203 شبکه تلویزیونی پخش می شود و هر بازی حدود 52 میلیون دلار برای اتحادیه فوتبال اروپا درآمد دارد.

هرچند که این رقم حدود 5 میلیون دلار کمتر از درآمدی است که هر مسابقه جام جهانی فوتبال در سال 2010 برای فیفا داشت، اما این امر مسابقات 16 تیمی جام ملت های اروپا را به رقیبی برای مسابقات 32 تیمی جام جهانی تبدیل کرده است.

از سوی دیگر درآمد یوفا از پخش تبلیغات تلویزیونی این مسابقات حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلار برآورد شده است که 2 میلیارد دلار کمتر از درآمد فیفا از پخش تبلیغات تلویزیونی مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2010 بود.

در این شرایط پیش بینی می شود فینال مسابقات یورو 2012 رکورد جذب بینندگان تلویزیونی را بشکند؛ این در حالی است که فینال مسابقات یورو 2008، حدود 237 میلیون بیننده تلویزیونی داشت که حتی از تعداد بینندگان تلویزیونی افتتاحیه مسابقات المپیک نیز بیشتر بود.