آرشیو سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۳۲
اقتصادی
۴

شاخص بورس دوباره مثبت شد

با حمایت مسوولان بازار سرمایه، حرکت نگران کننده دماسنج بازار سرمایه متوقف شد و شاخص کل بورس پس از یک دوره نزول، حرکت مثبت خود را از سر گرفت.

به گزارش ایسنا، پس از ریزش شدید بورس در چند روز اخیر دیروز تالار شیشه ای رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و با حمایت نهادهای مالی و مسوولان وارد مدار مثبت شد. به این ترتیب شاخص کل بورس که نزدیک بود وارد مرز 25 هزار واحدی شود، دیروز به کمک مسوولان 147 واحد رشد کرد و به 26 هزار و 411 واحد رسید.

در بازار روز دوشنبه صنایع فلزی، پیمانکاری و برخی صنایع ساختمانی با رشد قیمت مواجه شدند و پتروشیمی اصفهان و ملی مس بعد از بازگشایی نماد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس گذاشتند. گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، توسعه معادن و فلزات، مپنا، چادرملو، گروه بهمن و پتروشیمی شازند بیشترین تاثیر را در رشد 147 واحدی شاخص بورس داشتند و در مقابل بانک پاسارگاد، ایران خودرو و بانک پارسیان مانع حرکت بیشتر شاخص در مدار منفی شدند. با این حال بازار سرمایه پس از یک دوره رکود در معاملات دیروز با هیجان اندک همراه شد و هزار و 111 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 125 هزار میلیارد تومان رسید.