آرشیو سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۳۲
اقتصادی
۴

مجوز 12 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای بخش خصوصی

رئیس سازمان انرژی های نو با اعلام عضویت رسمی ایران در آژانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر گفت: مجوز احداث نیروگاه تجدیدپذیر به ظرفیت 12 هزار مگاوات به بخش خصوصی اعطا شده که هزار مگاوات به قرارداد بلندمدت رسیده است.

یوسف آرمودلی در گفت وگو با فارس، با اشاره به اهمیت توجه به انرژی های تجدیدپذیر اظهار کرد: ایران یکی از 25 کشوری بود که اساسنامه آژانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر را در بدو تشکیل آژانس امضا کرد و با پیگیری های صورت گرفته، لایحه الحاق ایران به آژانس در مجلس شورای اسلامی تصویب و پس از تایید شورای نگهبان 2 هفته پیش توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 150 کشور در آژانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر عضویت دارند که ایران یکی از اعضای فعال در بخش های مختلف آژانس است.

آرمودلی با اشاره به برنامه کشورها برای تامین بیش از 20 درصد انرژی خود از منابع تجدید پذیر تا سال 2020 گفت: با توجه به رویکرد فزاینده جهانی به استفاده از منابع تجدید پذیر، این آژانس مطمئنا به تشکیلاتی قدرتمند در جهان تبدیل خواهد شد و عضویت فعال ایران در آژانس امتیازات فراوانی برای کشور خواهد داشت.به گفته وی، بیش از 100 مگاوات نیروگاه انرژی های تجدید پذیر کشور فعالند که سالانه 300 میلیون کیلووات ساعت برق از منابع تجدیدپذیر تولید می شود.