آرشیو سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۳۲
جامعه
۱۷

تغییر در نحوه صدور گواهینامه رانندگی از مهرماه

رئیس پلیس راهور با اعلام این که تغییر گواهینامه ها و آموزش رانندگی از مهرماه اجرایی می شود، گفت: پراید، پیکان وانت و نیسان بیشترین تصادفات را طی سال گذشته به خود اختصاص داده اند.

به گزارش مهر، سردار اسکندر مومنی در نشست خبری روز گذشته خود افزود: در سال 90 توانستیم سرعت را در کشور مدیریت کنیم و به جز سبقت که نسبت به سال 89 افزایش اندکی داشته است سایر تخلفات حادثه ساز کنترل شد و کاهش یافت.

به گفته وی، در سال گذشته یک میلیون و 668 هزار خودرو، 813 هزار موتور سیکلت شماره گذاری شده و یک میلیون و 900 هزار راننده جدید گواهینامه دریافت کردند. این در حالی است که در مجموع بیش از 3100 نفر کاهش تلفات رانندگی و 15 هزار نفر کاهش مصدوم داشتیم. در سال 89، میزان تلفات رانندگی به ازای هر 10 هزار خودرو 5 / 10 نفر بود که سال گذشته به 1 / 8 رسید، در این مدت در تمامی استان ها بجز بوشهر شاهد کاهش تلفات رانندگی بودیم و استان های البرز، تهران و خراسان رضوی رکورددار بیشترین کاهش تلفات بودند.

اجرای طرح تابستانه پلیس از 31 خرداد

رئیس پلیس راهور ناجا از اجرای طرح تابستانی پلیس در 2مرحله خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تجربه خوب پلیس در طرح نوروزی طرح تابستانی در دو مرحله از 31 خرداد تا 30 تیر و از 29 مرداد تا 2 مهرماه اجرا می شود. همچنین روز چهارشنبه نشست هماهنگی طرح تابستانی با حضور دستگاه ها برگزار می شود.وی تصریح کرد: امسال همه ظرفیت ها برای سفرهای تابستانی فعال می شود همچنین پلیس در سفرهای امسال بر اساس قانون 8 تخلف حادثه ساز از جمله سبقت، انحراف به چپ، حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها و جاده ها و عدم استفاده از کمربند ایمنی و کلاه ایمنی برخورد می کند.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به پرسشی در خصوص شماره گذاری خودروی مازراتی گفت: این خودروی چند صد میلیون تومانی مجوزهای ورود را گرفته است، اما پلیس تاکنون آن را شماره گذاری نکرده است و برای ما نیز جای سوال دارد که در سال تولید ملی چرا برخی خواستار شماره گذاری خودروهای بدون کیسه هوا و ترمز ضد قفل هستند و چگونه تمامی مراحل ورود یک خودروی چندصد میلیونی به کشور انجام می شود.