آرشیو سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۳۲
جهان
۶

حمله به خانه دبیرکل جمعیت وفاق بحرین

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به خانه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی این کشور حمله کردند.

به گزارش شبکه العالم، نیروهای امنیتی بحرین به خانه شیخ سلمان درمنطقه البلاد القدیم حمله کرده و دوربین های خانه اش را به سرقت بردند.

شیخ سلمان یکشنبه در جریان برگزاری مراسم تکریم بیش از 6500 نفر از فعالان و اعضای جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین گفت: گزینه پیش روی مردم ادامه انقلاب است و همه مسائل و قانون شکنی های انجام شده از آغاز انقلاب در یکسال ونیم پیش تاکنون تایید می کند که این گزینه تنها گزینه منطقی به شمار می آید.

دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین افزود: ما در بحرین گام هایی را برای رسیدن به خواسته های برحق خود برداشته ایم و در سطح مردمی ثابت کرده ایم که این ملت را نمی توان درهم شکست و این حضور در صحنه تا برآورده شدن خواسته های مردم در تشکیل دولت و مجلس نمایندگان منتخب خود، دستگاه مستقل قضایی و امنیت برای همگان پایان نخواهد یافت.

در همین راستا، یکشنبه مردم بحرین پیکر شهید مریم ناصر عبدالله را به صورتی باشکوه تشییع کردند. ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین اعلام کرد، مریم ناصر عبدالله بر اثر شلیک گازهای سمی نیروهای رژیم بحرین به خانه اش در شهرک صدد به شهادت رسید.

مردم شهرک سند نیز مراسم تشییع جنازه نمادینی را برای یک نوزاد برگزار کردند که پیش از به دنیا آمدن به دلیل استنشاق گازهای سمی توسط مادرش به شهادت رسیده بود.

در همین حال، دیروز رژیم بحرین اعلام کرد، قصد دارد یک کودک 11 ساله را به اتهام شرکت در تجمع مردمی محاکمه کند.

به گزارش العالم، نوره عبدالله آل خلیفه دادستان شهر الاحداث بحرین گفت: علی حسن 11 ساله در دادگاه الاحداث حاضر خواهد شد و اتهامش شرکت در تجمع با هدف اخلال در امنیت عمومی عنوان شده است.

دادستان الاحداث افزود: علی حسن در جریان بستن خیابان با سطل های بزرگ آشغال و چوب بازداشت شد. این اولین بار نیست که مقامات بحرینی کودکان مدرسه ای را به این اتهام دستگیر و راهی دادگاه می کنند.

از زمان شروع ناآرامی ها و اعتراضات مردمی در بحرین، شمار زیادی از شهروندان این کشور جان خود را از دست داده و بسیاری از آنها به اتهامات واهی بازداشت شده اند. دولت بحرین علاوه بر نیروهای نظامی خود از نیروهای عربستان برای مقابله با معترضان کمک می گیرد.