آرشیو پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۳۴
جهان
۶

تلفات سنگین روز گذشته القاعده در یمن

حملات روز گذشته ارتش یمن و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی علیه مواضع القاعده، تلفات سنگینی برابر این گروه شبه نظامی تحمل کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع یمن روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد 30 نفر از نیروهای مسلح وابسته به القاعده طی دو حمله هوایی نیروهای ارتش یمن به استان شبوه در جنوب این کشور، کشته شده اند.

این وزارتخانه در بیانیه خود به نقل از احمد القدشی، رئیس امنیتی استان شبوه اعلام کرد، علاوه بر این تعداد کشته، ده ها نفر دیگر نیز زخمی شده اند. طبق این بیانیه، حمله هوایی اول یک ساختمان را هدف قرار داده بود که شمار زیادی از نیروهای تروریستی مسلح القاعده در آن استقرار یافته بودند؛ این در حالی است که در حمله دوم گروه دیگری از عوامل القاعده در منطقه عزان مورد هدف نیروهای ارتش قرار گرفتند.

از سوی دیگر، در پی حمله دیروز یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به مواضع القاعده در جنوب شرقی یمن، 9 نفر از اعضای این گروه کشته شدند. به گزارش منابع خبری، این حمله در شهر ازان از ایالت شبوه انجام شد. در این عملیات، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا یک باب منزل مسکونی را هدف قرار داد که محل تجمع اعضای القاعده بود. بنابر اعلام ساکنان محلی، چند صد نفر از اعضای القاعده در شهر ازان گرد آمده اند. تمام حملات با هواپیماهای بدون سرنشین به مواضع القاعده در یمن توسط نیروی هوایی آمریکا انجام می شود.

حملات نیروهای ارتش یمن علیه مواضع القاعده نیز همچنان جریان دارد و با موفقیت هایی همراه بوده است. به گزارش ایرنا، نیروهای ارتش یمن روز سه شنبه موفق شدند منطقه زنگبار را که مدت ها مرکز حکمفرمایی گروه القاعده در این کشور به شمار می رفت، آزاد کنند.