آرشیو شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۳۵
جامعه
۱۷

مدارس راهنمایی غیردولتی بسته حمایتی می گیرند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اعلام خبر ارائه بسته های حمایتی به موسسان مدارس غیردولتی راهنمایی برای سال تحصیلی جدید گفت: براساس این بسته حمایتی، تغییر مجوز دوره راهنمایی به ابتدایی در کوتاه ترین زمان انجام می شود.

فرشته حشمتیان در گفت وگو با ایسنا، با تشریح برنامه های حمایتی این سازمان افزود: به منظور اجرای نظام جدید 336 و حذف پایه اول راهنمایی در سال تحصیلی جدید، این سازمان حمایت های ویژه ای از موسسان مدارس راهنمایی غیردولتی دارد.

موسسان، درخواست پایه ششم بدهند

وی با بیان این که موسسان مدارس راهنمایی غیردولتی مستقل، هیچ گونه نگرانی درخصوص حذف پایه اول راهنمایی نداشته باشند، ادامه داد: این موسسان به علت وجود صندلی های خالی کلاس ها در راستای حذف پایه اول راهنمایی، درخواست ضمیمه شدن ششم ابتدایی به مدرسه خود را داشتند که این درخواست ها پذیرفته نشد و این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امکان تغییر مجوز از راهنمایی به ابتدایی

حشمتیان تصریح کرد: در صورتی که موسس مدرسه راهنمایی متقاضی باشد، می تواند مجوز خود را بسرعت از راهنمایی به ابتدایی تغییر دهد و سازمان مدارس غیردولتی این تغییر مجوزها را در کمترین زمان انجام می دهد.

وی توضیح داد: اگر موسس مدرسه راهنمایی بخواهد مدرسه خود را تبدیل به مجتمع کند، این کار نیازمند تغییر ساختمان و ایجاد فضاهای جدید آموزشی است، اما با توجه به این که زمان کمی تا آغاز سال تحصیلی 9291 مانده است، مجوز تبدیل مدرسه به مجتمع برای آنها صادر می شود، اما باید شرایط مناسبی را در ساختمان های خود داشته باشند و تفکیک طبقات به صورت مجزا برای ابتدایی و راهنمایی صورت بگیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این موسسان یک سال فرصت خواهند داشت تا ساختمان ابتدایی و راهنمایی خود را با شرایط مناسب به مجتمع تبدیل کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از حمایت هایی که از موسسان مدارس راهنمایی صورت گرفته، این است که در صورتی که موسس تقاضای راه اندازی مراکز پیش دبستانی به صورت ضمیمه در نوبت صبح را داشته باشد، مجوز برای آنها صادر می شود و مدارس راهنمایی در صدور این مجوزها در اولویت قرار دارند.