آرشیو یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۰۴
صفحه آخر
۲۸

اخبار کوتاه

سفر والی

بازی اش از «گاو» تا «پاداش سکوت» همچنان جذاب، آرام و صمیمی است. جعفر والی، بازیگری است که اندیشمندی، در چهره نقش اش هویداست. بازیگری که سال ها در عرصه تئاتر و سینما بازی می کند و همچنان به دنبال تاثیرگذاری است. او در پروژه سینمایی «از تهران تا بهشت» به کارگردانی ابوالفضل صفاری مقابل دوربین رفته است. در نگارش فیلمنامه این اثر، صفاری از همراهی حسین مرتضاییان آبکنار بهره برده است. حسن معجونی و مهناز افشار در این فیلم والی را همراهی می کنند. جعفر والی علاوه بر بازیگری، کارگردانی را هم در سینما تجربه کرده است.

فیلمنامه رئیسی

از نخستین نویسندگانی بود که در عرصه ادبیات دفاع مقدس، نگاهی تازه به جنگ و اتفاقات آن داشت. رضا رئیسی نویسنده ای است که داستان های او سیر رنگارنگی را در مسیر ادبیات جنگ هشت ساله طی کرده است. او اینک در حال نگارش یک فیلمنامه بلند است. وی این فیلمنامه را براساس یکی از کتاب هایش می نویسد. نگارش این فیلمنامه دو ماه دیگر تمام خواهد شد. رئیسی تاکنون چند کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس نوشته است که معروف ترین آنها «قطار 57» نام دارد. «اسیر0339»، «خبرنگار جنگی» و «موج و مرجان» از دیگر کتاب های رئیسی هستند.

خاطره افتخاری

صدایش سال ها مورد توجه موسیقی دوستان قرار گرفته بود و یکی از پرکارترین خوانندگان روزگار شده بود. علیرضا افتخاری خواننده موسیقی ایرانی پس از درگذشت استاد حسن کسایی نقل می کند: روزی برای تمرین و یادگیری دستگاه سه گاه خدمت ایشان بودم که پس از دقایقی و برای رفع تشنگی به فرزندش گفت آب بیاورد، زمانی که برای ایشان آب آوردند در حال تمرین بودیم. تا پایان برنامه که 40دقیقه طول کشید، آنقدر مشغول کار بود که لب به آب نزد و با همان گلو و دهان خشک کار را به اتمام رساند.

آینده عابدی

صاحب صلابت نقش در روی صحنه است. نگار عابدی از بازیگران موفق جوان در میان بانوان تئاتری است. او در حال حاضر مشغول تمرین برای نمایش «حساب پرداخت نمی شه» کار هادی عامل است که قرار است اواسط تیرماه در تالار انتظامی روی صحنه برود. او که در فیلم «یه حبه قند» نیز بازی کرده است، از دغدغه اش برای کارگردانی می گوید و عنوان می کند: تا چندی پیش بازیگری آنقدر برایم جاذبه داشت که فکر حضور به عنوان کارگردان به ذهنم نرسیده بود اما مدتی است که به کارگردانی یک نمایش فکر می کنم.