آرشیو یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۰۴
بین الملل
۲۷

شهادت 25 زائر در حملات تروریستی کاظمین و بغداد

گروه بین الملل در حملات جدید تروریست های تکفیری به کاروان زائران مرقد مطهر امام موسی کاظم(ع) در بغداد 25 تن شهید شدند.

در نخستین حمله تروریست های تکفیری به کاروان زائران مرقد مطهر امام موسی کاظم(ع) در بغداد 8 تن شهید شدند این حمله ناشی از انفجار یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در مسیر عبور کاروانهای عزاداران حرم مطهر حضرت امام موسی کاظم(ع) صورت گرفت.

رسانه ها همچنین از دومین حمله تروریستی به کاروان عزاداران مرقد مطهر امام موسی کاظم (ع) و شهادت دست کم 11 نفر بر اثر آن در سالروز شهادت هفتمین امام مظلوم شیعیان خبر دادند. به گزارش شبکه العالم 27 نفر دیگر نیز

زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در شهر کاظمین 6 شهید و 12 زخمی بر جا گذاشت.منابع محلی در کاظمین از حضور شش میلیون زائر در این مکان مقدس همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) خبر دادند، همچنین 100 هزار نیروی امنیتی، مسئولیت امنیت مراسم و جاده های منتهی به کاظمین را برعهده داشتند.

المالکی، قطر وعربستان را عامل توطئه براندازی حکومت عراق دانست

نوری المالکی، نخست وزیر عراق، قطر و عربستان را مسئول تلاش برای براندازی دولتش از طریق اشاعه طایفه گرایی معرفی و تاکید کرد: این دو کشور همین هدف را نیز در سوریه از طریق حمایت از افراد مسلح و ادامه کشتار دنبال می کنند.

به گزارش شبکه «المیادین» که از بیروت پخش می شود، المالکی گفت: همان طور که قطر و عربستان برای براندازی حکومت سوریه در این کشور دخالت می کنند، برای براندازی حکومت عراق نیز دخالت دارند و واضح است که هدفشان براندازی دولت در بغداد است و شخص من نیست.

این نخستین بار است که المالکی، قطر و عربستان را مستقیما مسئول توطئه ها در عراق عنوان می کند. موضع المالکی در قبال مسئله سوریه، باعث اختلاف نظر قطر و عربستان با او شده است.

المالکی با مخاطب قرار دادن قطر وعربستان گفت: باید شما پرونده ملت هایتان را باز کرده و ببینید آیا ملت های شما از حقوق و امتیازهایی که مردم عراق از آن برخوردارند، بهره مند هستند. وی هدف این کشورها از طرح این گونه اتهامات پوچ را سابقه سیاسی سلطه گرایی آنها دانست.