آرشیو یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۰۴
ایران شوک
۲۱

ثبت رکورد عبور از آبشار نیاگارا توسط یک بندباز

گروه شوک: نیک والندا بندباز جسور در نمایشی نفس گیر و دلهره آور، فاصله امریکا تا کانادا را بر فراز بلند ترین آبشار جهان روی یک رشته طناب طی کرد و رکورد عبور از نیاگارا را به نام خود ثبت کرد.

این بندباز حرفه ای که از مدت ها قبل برای ثبت این رکورد برنامه ریزی کرده بود در شرایطی این پیاده روی هولناک در ارتفاع 548 متری روی طناب را انجام داد که دمای هوا 60- درجه بود و باد با سرعت 10 مایل بر ساعت از پشت بر او فشار می آورد.

این نمایش فوق العاده در ساعت 10:15 صبح از امریکا آغاز شد و بعد از نیم ساعت پیاده روی روی طناب، در میان غریو شادی تماشاگران در کانادا به پایان رسید. والندا برای این کار کفشی مخصوص به پا داشت که مادرش صرفا برای انجام این پیاده روی روی طناب برایش دوخته بود. کوچک ترین لغزش در این بندبازی قطعا با مرگ نیک همراه بود، اما به رغم تمامی حواشی او آنقدر بر کارش تمرکز داشت که حتی صدای هولناک آبشار نیز خدشه ای بر کارش نیاورد. به گفته مسئولان برگزاری این نمایش حدود 125 هزار تن در بخش کانادایی آبشار و 4 هزار تن نیز در کناره امریکایی نیاگارا، نیک را تشویق می کردند. این بندباز پس از پایان نمایش در حالی که از شادی روی پایش بند نبود تنها به گفتن یک جمله بسنده کرد: «این رویایی بود که عاقبت محقق شد.» اما برخی از تماشاگران که در لحظه لحظه حرکت نیک دلهره و اضطراب را با تمام وجود حس می کردند، این اقدام متهورانه را تایید کردند و بسیاری نیز آن را بازی احمقانه ای با مرگ دانستند. پیرمردی 76 ساله که قادر نبود صحنه راه رفتن روی طناب را نگاه کند، گفت: «به نظر من انجام این کار دیوانگی محض بود. من که هرگز نمی توانم تصورش را بکنم. هنوز هم نمی توانم باور کنم کسی دست به این کار زده. البته این نمایش جسورانه برای من قابل احترام است.»