آرشیو یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۰۴
فرهنگ و هنر
۹

گزارشی از فروش آثار سینمایی در آخر هفته

عطاران خواب از سر سینما پراند

«خوابم میاد» نخستین ساخته رضا عطاران که به تازگی در 20 سینمای تهران روی پرده رفته است در سه روز نخست 137 میلیون تومان فروش کرد.

به گزارش، این فیلم در حالی با استقبال مخاطبان روبه رو شده است که حوزه هنری نمایش آن را در سینماهای تحت پوشش خود تحریم کرده است. «خوابم میاد» از چهارشنبه در گروه سینمایی آزادی روی پرده رفته و هنوز این سینما را در اختیار ندارد، اما علی سرتیپی مدیر پخش فیلمیران به ما گفت: «وضعیت اکران «خوابم میاد» امروز (یکشنبه) مشخص می شود.» با این حساب می توان تعداد مخاطبان سینما آزادی را – که کم هم نیستند – در هفته های آینده به فیلم عطاران اضافه کرد و انتظار فروش بسیار بالایی برای آن داشت.

«خوابم میاد» علاوه بر این که نخستین تجربه کارگردانی عطاران در سینما به شمار می آید، دو ویژگی دیگر هم دارد، نخست جمعی از بازیگران محبوب (ویشکا آسایش، رضا عطاران و مریلازارعی) در آن به ایفای نقش پرداخته اند و دوم حضور اکبر عبدی است که در نقش مادر پیر رضا بازی کرده که این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران به شمار می آید.

فیلم «آزمایشگاه» نخستین ساخته حمید امجد هم که با تهیه کنندگی محمد احمدی روانه گروه سینمایی استقلال شده است پس از 9 روز اکران و 23 سینما از رقم 80 میلیون تومان گذشته است.

براساس این گزارش، «دوستی از جنس آتش» آخرین ساخته مرحوم امیر قویدل با 9 سینما و 13 روز نمایش 18 میلیون تومان فروخته و فیلم «روزهای زندگی» ساخته تحسین شده پرویز شیخ طادی هم که در گروه سینماهای آزاد به کار خود ادامه می دهد پس از 32 روز از مرز 220 میلیون تومان گذشت.

از سوی دیگر «چک» ساخته کاظم راست گفتار هم با 6 سینما در گروه سینماهای آزاد در همین مدت 275 میلیون تومان فروخته است. فیلم «قفس طلایی» هم که کاری از محمد زرین دست است با 12 سینما و 8 روز اکران در نهایت 37 میلیون تومان فروش کرده است.

فیلم «شبکه» آخرین ساخته مرحوم ایرج قادری نیز که در چند سینمای محدود نمایش خود را دنبال می کند در نهایت پس از 25 روز حدود 110 میلیون تومان فروش کرد.