آرشیو یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۰۴
حوادث امروز
۲۴

مرگ پسر 18 ساله توسط پلیس

گروه شوک: پلیس نیویورک زمانی که در حال تعقیب پسر 18 ساله ای به اتهام حمل و قاچاق مواد مخدر بود او را با شلیک گلوله کشت.

به گفته رئیس پلیس منطقه ویک فیلدر در برونکس، این پسر 18 ساله زمانی که برای فرار از دست پلیس خود را درون حمام مخفی کرده بود مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان سپرد.

گراهام 18 ساله غیر مسلح بوده ولی افسر پلیس مخفی مواد مخدر به نام ریچارد (30 ساله) تصور کرد که این پسر دست به جیب شلوارش برده تا سلاحش را دربیاوردبه همین خاطر بسرعت شلیک کرد و او را کشت. این افسر پلیس گفت: پسر جوان قصدش درست کردن شلوارش بوده و اصلا اسلحه ای همراه نداشته است. به گفته مقامها، این افسر پلیس به خاطر شلیک به گراهام 18 ساله به 25 سال زندان محکوم خواهد شد. پس از این واقعه مردم زیادی در شهر در اعتراض به رفتار پلیس در خیابان های برونکس دست به تظاهرات زدند.

دفتر دادستانی برونکس نیز عنوان کرده که شلیک گلوله نوعی قانون شکنی بوده چون گراهام بدون دفاع و بدون اسلحه بوده است.

وکیل خانواده گراهام در این باره گفت: ما در انتظار کیفر افسر پلیس هستیم. این افسر، پسر جوان را تا خانه تعقیب کرده و پس از ورود به منزل او را کشته است، هیچ کس حقش نیست که در خانه اش به قتل برسد. گراهام تنها مقدار کمی ماری جوانا با خود داشت و سعی کرده بود آن را درون حمام و دستشویی از بین ببرد که حادثه رخ داده است.

کمیسر پلیس می گوید: ریچارد (افسر ضارب) عنوان کرده که به گراهام گفته تا دست هایش را بالابگیرد و به او نشان دهد اما گراهام توجهی نکرده و دستش را به سمت شلوارش برده و ریچارد به تصور وجود اسلحه ناگهان شلیک کرده است. این افسر تنها وظیفه اش را انجام داده است.