آرشیو یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۰۴
تئاتر
۱۹
یادداشت

نمایش های مردم

هم اکنون محوطه باز تئاتر شهر تهران، شاهد اجرای 3 نمایش است. «زندگی در چند نگاه کوتاه» کار امید شاه علی، در انتظار گودرز (شهلاندری) و بوی باروت (احمد صمیمی) ازجمله نمایش های یاد شده هستند.

همچنین قرار است نمایش «پیامبر» کار روح الله سنایی از 28 خردادماه و همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) به اجرا درآید. 3 نمایش از آثار یادشده پیش در جشنواره های مختلف موفقیت هایی را کسب کرده اند. نمایش پیامبر به کارگردانی روح الله سنایی از آثار برتر دومین جشنواره تئاتر صاحبدلان است. اثری که روایتی هنری را از زندگی انبیای الهی در قالب هنر تئاتر ارائه می کند. همچنین نمایش «بوی باروت» کار احمد صمیمی در زمره آثار منتخب نخستین جشنواره تئاتر شهر است. از سوی دیگر «زندگی در چند نگاه کوتاه» اثر امیر شاه علی از آثار منتخب سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به شمار می رود.آثار یادشده در حالی در فضای پیرامونی تئاتر شهر به اجرا درمی آیند که این روزها بر ارتباط بیشتر تماشاگران مردمی، عابران خیابان و رهگذران در جریان مخاطب سازی تئاتر تاثیر گذاشته اند.

نمایش های خیابانی عمدتا در این سالیان نقشی میانجی داشته اند. از یک سو تماشاگران عمومی را با تئاتر آشنا کرده اند، از سوی دیگر باعث رونق بخشی به سالن ها هم شده اند. عده ای از کارشناسان بر این باورند که تماشاگران عام با دیدن نمایش خیابانی برای دیدن آثار صحنه ای نیز ترغیب می شوند.