آرشیو شنبه ۳ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۴۰
جهان
۶

8 کشته در انفجار بغداد

بر اثر دو انفجار در بازاری در منطقه شیعه نشین عراق دست کم هشت نفر کشته و 50 نفر دیگر زخمی شدند. منابع عراقی دیروز نوشتند بعد از وقوع این انفجارها چند دستگاه آمبولانس برای انتقال مجروحان به بیمارستان به محل حادثه اعزام شد.

به گفته این منابع، انفجارهای دیروز بر اثر شلیک خمپاره صورت گرفته است. به گزارش فارس، این انفجارها در بازار پرندگان در منطقه الحسینیه در شمال شرق بغداد روی داده است. از سوی دیگر سه نفر از نیروهای پلیس عراق نیز دیروز با استفاده از سلاح های مجهز به صدا خفه کن در مقر ایست و بازرسی در منطقه البیاع در غرب عراق کشته شدند. بر پایه این گزارش، با تلفات اخیر، شمار کشته شدگان از 13 ژوئن در عراق به 157 نفر رسید که این رقم بالاتر از تلفات در ماه می (اردیبهشت / خرداد) است. بر اساس آمارهای رسمی، در مجموع 132 عراقی در حملات ماه می در این کشور جان خود را از دست دادند.

انفجارهای اخیر در شرایطی رخ می دهد که هنوز بحران سیاسی در عراق خاتمه نیافته است و به جای برگزاری نشست های مختلف و مشاجرات سیاسی پی درپی، اختلافات گروه ها درحال کشیده شدن به صحن پارلمان است. روزگذشته از زبان اسامه النجیفی، رئیس مجلس اعلام شد که پارلمان عراق قصد دارد نشستی را برای استیضاح نخست وزیر در روزهای آینده برگزار کند.