آرشیو چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۴۴
حوادث
۱۹

عامل قطع برق بجنورد دستگیر شد

مردی که به اتهام سرقت کابل و سیم های برق شهرستان بجنورد تحت تعقیب پلیس بود، دستگیر شده و به دزدیدن600 کیلوگرم سیم برق اعتراف کرد.

به گزارش ایسنا،سرهنگ صادق نامور رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی در این باره گفت: درپی وقوع سرقت های گسترده سیم و کابل برق در سال گذشته و اوایل سال جاری در سطح شهرستان بجنورد موضوع در

دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به خسارات جبران ناپذیری که به شبکه توزیع برق وارد شده بود، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان شمالی با بیان این که ماموران با انجام گشت های نامحسوس در نقاط وقوع جرم تلاش گسترده ای را آغاز کردند، گفت: ماموران پلیس در تحقیقات دریافتند فردی به وسیله یک دستگاه خودروی سواری پراید اقدام به سرقت کابل و سیم های برق می کند.

وی با بیان این که با کشف این سرنخ تحقیقات کارآگاهان وارد مرحله جدیدی شد، گفت: کارآگاهان با بررسی های انجام شده شماره پلاک این خودرو را یافته و در بررسی ها مشخص شد که خودروی مذکور دارای سابقه توقیف از سوی مراجع قضایی تهران بزرگ است.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان شمالی با بیان این که پس از مشخص شدن مالک خودرو با وی تماس گرفته شد، گفت: مالک خودرو عنوان کرد که در آبان سال گذشته خودروی پراید وی توسط چهار نفر در اطراف شهر تهران

به سرقت رفته که در بررسی ها مشخص شد سه سارق دستگیر اما سارق دیگر با خودرو متواری شده بود.

وی افزود: تحقیقات پلیسی نشان داد که خودرو در اختیار فرد 28 ساله ای به نام وحید است که سوابق متعددی دارد. وی به همراه دو مالخر شناسایی و دستگیر شدند که در بازرسی از منزل این فرد حدود 300 متر سیم و کابل برق نیز کشف شد.

وی با بیان این که خریداران اموال مسروقه در بازجویی ها اعتراف کردند که از سال 90 تاکنون حدود 600 کیلوگرم سیم و کابل برق از وحید دزد جوان خریده اند، تصریح کرد: سارق دستگیر شده تاکنون به 60 فقره سرقت سیم برق اعتراف داشته است. بنابر این گزارش، متهمان روانه زندان شدند.

تحقیقات تکمیلی برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.