آرشیو چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۰
اقتصاد
۴

سازمان حمایت: افزایش قیمت خودرو غیرقانونی است

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد، برای افزایش قیمت خودرو هیچ گونه مجوز جدید برای هیچ یک از خودروسازان صادر نشده و افزایش قیمت ها غیرقانونی است.

جواد تقوی در گفت و گو با ایرنا درخصوص افزایش قیمت خودروهای داخلی در دو هفته گذشته بیان کرد: هیچ مجوز جدید افزایش قیمت داده نشده و بالابردن قیمت توسط خودروسازان داخلی خارج از ضوابط سازمان حمایت انجام شده، که قانونی نیست.

وی یادآور شد که آخرین مجوز افزایش قیمت خودرو به روزهای پایانی سال گذشته بازمی گردد و این امر نیز براساس اجرای شروطی بود که از قبل برای خودروسازان تعیین شده بود و خودروسازان برای انجام این شروط تعهد داده اند.

وی شرط افزایش قیمت خودروهای داخلی را بهبود کیفیت و کاهش فاصله قیمت های حاشیه بازار با کارخانه اعلام کرد و افزود: این شرایطی است که خودروسازان به آن آگاهند و تا زمانی که این دو پیش شرط محقق نشود، اجازه افزایش قیمت به آنها داده نخواهد شد.

تقوی درخصوص مجوز صادر شده از سوی سازمان حمایت برای افزایش قیمت برخی خودروها در اواخر خرداد با رد این مطلب اعلام کرد که هیچ مجوز جدید افزایش قیمت داده نشده است. حدود دو هفته پیش اعلام شد که با تصویب کمیته خودرو و تائید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت چهار خودروی ایرانی افزایش می یابد که بر این اساس، قیمت جدید سوزوکی و سه کلاس مختلف پژو پارس مورد تائید قرار گرفته است.