آرشیو یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۲
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

شیرین بینا در نقش شهربانو

شیرین بینا در فیلم تلویزیونی «شهربانو» به کارگردانی علی محمد قاسمی و تهیه کنندگی مهدی شفیعی نقش شهربانو همسر یک جانباز شیمیایی را بازی می کند.

بینا درباره بازی در این فیلم به جام جم گفت: شهربانو که نقش اصلی قصه است، زن زحمتکشی است که بار زندگی را به دوش می کشد. همسر او جانباز شیمیایی است و او ناچار در بیرون از خانه کار می کند تا بتواند از طریق مشاوره زندگی شان را تامین کند.

وی ادامه داد: نقش همسرم را در این فیلم قربان نجفی بازی کرده است. همچنین در یک تله فیلم دیگر هم بتازگی بازی کرده ام که چون نامش تغییر کرده، اسم فعلی اش را نمی دانم.

در این تله فیلم نقش مقابلم را فرخ نعمتی ایفا کرده و داستان درباره زن و شوهری است که از هم جدا شده اند اما مرد قصد برگشت به زندگی را دارد، ولی با وجود حمایت دختر خانواده از پدرش، زن حاضر نیست با همسرش آشتی کند.

بینا درباره معیارهایش برای انتخاب نقش گفت: در درجه اول فیلمنامه خوب برایم اهمیت دارد. دوم این که نقشی که به من سپرده می شود نباید کلیشه ای باشد. از نقش های تکراری پرهیز می کنم، حتی یکی از دلایل گزیده کار بودن من این است که مرتب نقش های مشابه پیشنهاد می شود. من دوست ندارم نقش های کلیشه ای بازی کنم. معیار سوم من هم کارگردان و دیگر عوامل سازنده است.

بینا که فیلم سینمایی «تو و من» را به کارگردانی محمد بانکی در نوبت اکران دارد، افزود: متاسفانه گاهی شاهد فیلمنامه های ضعیف هستیم، به همین دلیل حاضر به پذیرش هر نقشی نیستم.همیشه نقش مادر به من سپرده می شود. البته این طور نیست که اجرای نقش مادر را دوست نداشته باشم، ولی دلم نمی خواهد فقط نقش مکمل داشته باشم. دلم می خواهد نقشی که به من محول می شود با دیگر نقش هایم تفاوت هایی داشته باشد.