آرشیو یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۲
سیاسی
۲

فیروزآبادی: منافعمان به خطر بیفتد تنگه هرمز را می بندیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به عنوان یک فرمانده ارشد نظامی اعلام می کنم که ما طرح بستن تنگه هرمز را داریم، ولی آن را عملی نمی کنیم، مگر این که منافع ما به خطر بیفتد.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در حاشیه همایش بین المللی دکترین مهدویت، در جمع خبرنگاران درخصوص طرح تعدادی از نمایندگان مجلس برای بستن تنگه هرمز افزود: نمایندگان مجلس، نمایندگان ملت هستند و هر سخن و نامه نمایندگان و رایشان نشان دهنده پیام و رای ملت ایران است.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که پیش از این هم گفته بودیم، کنترل ما بر تنگه هرمز هوشمند و عاقلانه است.

همچنین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درخصوص تحولات سوریه اظهار کرد: تحولات سوریه بسیار خوب پیش می رود و به نظر من ملت سوریه موفق می شوند، حاکمیت ملی در سوریه باقی می ماند و تحولات دموکراتیک و اسلامی در این کشور توسعه خواهد یافت.

وی ادامه داد: سوریه همچنان خط مقدم مقاومت در برابر اسرائیل و اشغالگران قدس خواهد ماند و ملت سوریه، مجلس جدید این کشور و بشار اسد هم این موضوع را بخوبی درک می کنند.

فیروزآبادی با اشاره به رزمایش موشکی سپاه نیز اظهار کرد: ایران هیچ گاه کشوری را تهدید نکرده است، جز کسانی که قصد تهدید ما را داشته باشند یا تهدید ما را به زبان بیاورند.

وی گفت: رزمایش ما نیز همان طور که از اسمش پیدا بود، رزم آزمایشی بود و در آن تجهیزات، مهمات، مهندسی علمی و دقت سلاح ها آزمایش شد. ما هیچ رزمایشی را بدون طراحی عملیات انجام نمی دهیم.