آرشیو یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۲
سیاسی
۲

رزمایش نیروی زمینی ارتش فردا آغاز می شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش حضرت قائم(عج) از فردا در غرب کشور برگزار می شود.

امیر احمدرضا پوردستان در گفت وگو با ایرنا، افزود: این رزمایش در ادامه سلسله رزمایش های نیروی زمینی ارتش است که تا پایان هفته تداوم می یابد.

وی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده، نیروی زمینی ارتش، هشت رزمایش در سال 1391 برگزار می کند که از ابتدای سال جاری تاکنون سه رزمایش برگزار شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: یگان های مختلف نیروهای مسلح در طول سال دور ه های آموزشی و تئوریک را طی می کنند و سپس در رزمایش ها، آموزش های خود را در عمل به اجرا می گذارند.

پوردستان تصریح کرد: پیام رزمایش های نیروهای مسلح ایران به کشورهای همسایه، پیام صلح و دوستی است.

تمرین تاکتیکی پدافند هوایی ارتش از امروز

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) نیز اعلام کرد: تمرین تاکتیکی منطقه ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جغرافیایی به وسعت بیش از 50 هزار کیلومترمربع در شمال غرب کشور از امروز به مدت سه روز برپا می شود.

به گزارش مهر، امیرعلیرضا صباحی فرد جانشین این قرارگاه با بیان این مطلب اظهار کرد: انجام این تمرین تاکتیکی در راستای اهداف و ماموریت ذاتی پدافند، پاسداری از ارزش های حیاتی منافع ملی و اهداف امنیت ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. پدافند هوایی این تمرین را بنا به سلسله مراتب فرماندهی طرح ریزی و تمرینات تاکتیکی را متناسب با طرح ها و دستورالعمل های اطلاعاتی و عملیاتی اجرا می کند. دستیابی به مقاصد آموزشی یگان ها، افزایش توان رزمی، ارزیابی سیستم های اصلی درگیر در رزم، ارتقای نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف و کسب آمادگی لازم در برابر تهدیدات احتمالی، از دیگر اهداف این تمرین تاکتیکی عنوان شده است. اجرای این تمرین در منطقه پدافند هوایی شمال غرب در تبریز انجام می شود.

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا خاطرنشان کرد: این تمرین تاکتیکی طی سه مرحله راداری، موشکی، شنود و توپخانه ای براساس تمرین کلی طرح های عملیاتی و ارزیابی سامانه های پدافندی اجرا می شود.