آرشیو یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۲
اقتصاد
۴

رشد 8 درصدی به 400 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به پیش بینی نرخ رشد اقتصادی 8 درصدی، قریب به 400 میلیارد دلار منابع مالی خارجی برای دستیابی به این نرخ رشد نیاز است.

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، بهروز علیشیری در جلسه ای که با حضور معاونان برنامه ریزی استان ها در وزارت کشور برگزار شد، افزود: در پنج سال آتی، علاوه بر بودجه دولت نیازمند منابع مالی جدید، مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و سرمایه گذاران خارجی از طریق تجهیز منابع مالی پروژه ها در قالب مدل ها و روش های نوین مانند مشارکت های عمومی – خصوصی و انواع ترتیبات قراردادی در این قالب است. وی خاطرنشان کرد: منابع بودجه عمرانی کشور و صندوق توسعه ملی باید به گونه ای برای طرح های زیربنایی و توسعه ای کشور تزریق شود که بتواند دست کم 60 درصد، تجهیز منابع جدید کند.

علیشیری یادآور شد: با منابع در اختیار دولت، شامل بودجه عمرانی و صندوق توسعه ملی، می توانیم سالانه معادل 300 میلیارد دلار از بازارهای داخلی و خارجی تجهیز کنیم که این مهم به دلیل ضعف در برنامه ریزی و طراحی پروژه های مشارکتی بخوبی انجام نمی شود. به گفته وی، اتکای صرف به منابع دولتی، بودجه عمومی و تسهیلات بانک ها برای دستیابی به نرخ رشد 8 درصدی کافی نبوده و رشد اقتصاد کشور در گرو استفاده از شیوه های جدید تامین مالی است.