آرشیو یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۲
جامعه
۱۷

تورهای گردشگری به خارج؛ از یک تا 20 میلیون تومان

تورهای گردشگری کشورهای اروپایی از جمله سفرهای گران قیمت گردشگران ایرانی است، به طوری که قیمت این تورهای گردشگری از یک میلیون تا 20میلیون تومان در نوسان است.

به گزارش مهر، در یک بررسی میدانی درباره نرخ انواع تورهای خارجی می توان به این موضوع پی برد که در کنار سفر ایرانی ها به کشورهای همسایه که معمولاارزان ترین نوع سفرهای خارجی به حساب می آید، تور گردشگری کشورهای دورتر مانند تورهای اروپایی، گران ترین تورهای گردشگری با متقاضی کمتر است.

اکنون تور کشورهای دور در دفاتر خدمات مسافرتی پس از نوسانات نرخ ارز و کاهش سهمیه ارز دولتی کشورهای خارجی دو نرخی شده است، به نحوی که آژانس های مسافرتی بیشتر قیمت تورهای اروپایی را به دلار یا یورو و بخشی دیگر را به ریال اعلام می کنند تا در این بین ضرر کمتری ناشی از نوسانات نرخ ارز به آژانس دار وارد شود. همچنین بسیاری از دفاتر در قرارداد تورها به مسافران اعلام می کنند که در صورت تغییر نرخ بلیت توسط شرکت هواپیمایی، نرخ ریالی تور نیز تغییر می کند. نرخ تور گردشگری کانادا با 18 روز اقامت در هشت شهر، با امکانات متغیر در صرف ناهار، شام و گشت های داخل شهری، حدود 5000 یورو به اضافه چهارونیم میلیون تومان فروخته می شود.

تور گردشگری مصر در رتبه بعدی سفرهای پرهزینه قرار دارد که با 11 روز اقامت در سه شهر اکنون در دفاتر خدمات مسافرتی با 3600 دلار و سه میلیون تومان عرضه می شود. تور ایتالیا، اسپانیا و فرانسه نیز با 12 روز گردش در سه شهر مهم حدود 3000 دلار و دو و نیم میلیون تومان در رتبه بعدی جدول گران ترین تورهای خارجی قرار دارد.

قیمت انواع تورهای خارجی به تعداد روزهای اقامت، میزان بازدید از شهرهای مهم گردشگری آن کشور و خدمات جانبی تور بستگی دارد. با این حال در رده ارزان ترین تورهای گردشگری خارجی، همچنان امارات و ترکیه بیشترین جاذبه گردشگری را برای ایرانیان دارد، چرا که در ایام تابستان این دو کشور در فهرست پرمتقاضی ترین تورهای خارجی آژانس داران است.