آرشیو سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۱، شماره ۱۵۷۳
ادب و هنر
۱۵

گزارش تصویری

آرت دیلی: مستند جدیدی از ای وی وی به نام «هرگز متاسف نباش» انتشار یافت. این هنرمند چینی بیش از همه هنرمندان معاصر در سال های اخیر حواشی داشته است. اعتراضات این هنرمند به حکومت چین در طول این سال ها برای او مشکلات زیادی را رقم زده است. این فیلم مستند که توسط Alison Klayman ساخته شده داستان اشتیاق ای وی وی را به تصویر می کشد. مرزهای هنر و سیاست از موضوعات اصلی این مستند است.

آسوشیتدپرس: کاراکترهای میکی موس و وینی پوه برای اولین بار در کره شمالی روی صحنه تئاتر رفتند. نمایش تئاتری با دو شخصیت از سینمای آمریکا که دشمن کره شمالی به شمار می رود در سالن های این کشور یک اتفاق غیرمعمول است که نشان دهنده نگرش متفاوت رهبر جدید این کشور «کیم جونگ اون» به هنر است. این برنامه در قالب یک کنسرت برای رهبر این کشور شخصیت های انیمیشنی چون میکی موس، پوه، سفیدبرفی، ببر و دیو و دلبر را به روی صحنه برده است. به نظر می رسد این پادشاه جوان قصد دارد راه خود را درباره قطع ارتباط کامل با فرهنگ و هنر غرب از پدرانش جدا کند.

هالیوود ریپورتر: فیلم ابرقهرمانی «اسپایدرمن شگفت انگیز» در شش روز اول اکران در آمریکای شمالی 140 میلیون دلار به دست آورد. اولین فیلم مجموعه از نو آغاز شده «اسپایدرمن» از سه شنبه هفته پیش در ایالات متحده و کانادا روی پرده رفت و شش روز اول اکران در این بازار 140 میلیون دلار فروخت. این میزان فروش در شرایطی است که فروش افتتاحیه «اسپایدرمن شگفت انگیز» در آمریکای شمالی در مقایسه با سه فیلم قبلی «اسپایدرمن» کمتر بود، اما در نهایت توانست به صدر جدول راه یابد.