آرشیو پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۶
جهان
۶

همسر عرفات: مرگ همسرم یک جنایت بوده است

پس از آن که هفته گذشته شبکه الجزیره اعلام کرد در لباس ها و برخی از لوازم شخصی یاسر عرفات، رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین سم پلونیوم وجود داشته و شائبه به قتل رسیدن او تقویت شد، سهی عرفات، همسر او با نبش قبر وی برای روشن شدن این موضوع موافقت کرد. حال خبر می رسد همسر عرفات اقدامات دیگری برای روشن کردن دیگر ابعاد این قضیه انجام داده است.

به گزارش ایسنا، از جمله اقدامات او این است که وکلای فرانسوی را به خدمت گرفته تا خواهان تحقیقات مقامات فرانسوی درخصوص مرگ عرفات شوند. جسیکا فینل، یکی از وکلای فرانسوی همسر یاسر عرفات اظهار کرد که موکل وی متقاعد شده مرگ همسرش یک جنایت بوده است.

از سوی دیگر، سهی عرفات در مصاحبه ای به شبکه الجزیره گفت که هرگز توضیحات مقامات فرانسوی درخصوص بیماری همسر وی قانع کننده نبوده و وی اعتقاد دارد که مرگ یاسر عرفات یک جنایت بوده است. وی همچنین از یک قاضی فرانسوی تقاضا کرد تا مرگ همسرش را «قتل» اعلام کرده و به انجام تحقیقات در خصوص اتهامات مربوط به مسموم شدن وی با سم پلونیوم بپردازد.

البته سم پلونیوم بسرعت از بین می رود و همین امر باعث شده کارشناسان در خصوص این که آیا جسد یاسر عرفات شواهدی مستدل پس از هشت سال مرگ وی ارائه دهد، اختلاف نظر دارند.