آرشیو پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۶
حوادث
۱۹

مردان مسلح سارقان خودرو بودند

دو مرد جوان که به اتهام سرقت مسلحانه خودرو، تحت تعقیب پلیس آگاهی کرمان بودند، با یک خودروی دزدی دستگیر شده و در بازجویی اعتراف کردند به مغازه های فروش لوازم یدکی خودرو نیز دستبرد زده اند.

به گزارش جام جم، چندی پیش مردی به پلیس آگاهی کرمان مراجعه و علیه دو مردجوان به اتهام سرقت خودروی پرایدش شکایت کرد.

این مرد توضیح داد: روز حادثه در خیابان در حال پارک کردن خودرویم بودم که دو مرد به بهانه پرسیدن آدرسی به سمتم آمدند و یکی از آنها با سلاح مرا تهدید کرد.

وی اضافه کرد: مرد مسلح و همدستش مرا کتک زده و با سوار شدن به خودرویم از محل دور شدند. در پی این شکایت، پرونده ای تشکیل شد و با چهره نگاری رایانه ای از دزدان فراری، آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت، افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی، شکایت های مشابهی مطرح کردند که بررسی پلیس نشان داد خودروهای این افراد نیز از سوی همان دو مردی که پلیس در تعقیب آنهاست، سرقت شده است. به این ترتیب تصاویر رایانه ای دزدان مسلح در اختیار گشت های انتظامی قرار گرفت. جستجو ها در این باره ادامه داشت تا این که چند روز پیش ماموران انتظامی هنگام گشتزنی در یکی از محله های جنوبی شهر به دو سرنشین یک دستگاه خودروی سمند که بسرعت در حرکت بود ظنین شدند.

ماموران با استعلام از سامانه راهنمایی و رانندگی وقتی متوجه شدند این خودرو چند روز پیش از یکی از محله های مرکزی شهر دزدیده شده است، دو سرنشین آن را پیش از فرار، دستگیر کردند. متهمان با هماهنگی قضایی به پلیس آگاهی منتقل شدند و خودروی مسروقه نیز به پارکینگ پلیس انتقال یافت. بررسی سوابق متهمان نیز نشان داد یکی از آنها چندی پیش به اتهام سرقت خودرو و لوازم آن دستگیر و زندانی شده است.