آرشیو پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۶
ورزشی
۱۸

سوریان؛ پیشقراول کشتی در لندن

حمید سوریان یکی از بخت های مسلم کسب مدال طلای المپیک، اولین کشتی گیر کشورمان است که گام به کارزار لندن می گذارد؛ کشتی گیری که محمد بنا، سرمربی تیم ملی معتقد است در این رقابت ها حریفی جز خود را پیش رو ندارد.

رقابت های کشتی بازی های المپیک 2012 لندن در حالی با مصاف فرنگی کاران مدعی آغاز می شود که حمید سوریان، دارنده پنج مدال طلای جهان و امید نخست کسب طلای المپیک باید ظهر روز پانزدهم مرداد به عنوان نخستین ملی پوش کاروان کشتی ایران به میدان برود.

محمد بنا پس از مشخص شدن برنامه رقابت های المپیک چنین اظهار نظر کرد: خوشبختانه وضعیت روحی و روانی سوریان بسیار مطلوب است و این کشتی گیر عزم خود را جزم کرده تا در المپیک لندن، کلکسیون افتخاراتش را تکمیل کند. البته تنها حریف اصلی و خطرناک سوریان، خودش است و اگر بتواند به خودباوری همیشگی اش برسد، هیچ فرنگی کاری جلودار این جوان توانمند و استثنایی ما نیست.

آخرین برنامه تمرینی سرمربی تیم ملی برای شاگردانش چیست، محمد بنا در این باره به مهر گفت: با توجه به این که همواره با تقسیم کار می توان نتیجه بهتری گرفت تصمیم گرفتیم امور تمرینی ملی پوشان را بین کادر فنی تقسیم کنیم، به طوری که حمید سوریان را به ناصر نوربخش سپرده و تمرینات اختصاصی را در دستور کار این فرنگی کار باتجربه قرار داده ایم.