آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۷
جهان
۶

کوفی عنان دوشنبه به مسکو می رود

کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه برای بررسی بحران این کشور قرار است روز دوشنبه آینده به روسیه سفر کند.

این در حالی است که از یک سو درگیری ها در سوریه همچنان ادامه داشته و تازه ترین خبرها از کشته شدن 200 نفر در یک روستا از توابع حماه حکایت دارد، از دیگر سو، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه پس از بحث و جدل های فراوان نتوانست درمورد صدور یک قطعنامه جدید درباره سوریه به توافق برسد و این مذاکرات روز جمعه نیز ادامه یافت.

به گزارش ایلنا، یک منبع در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد کوفی عنان برای گفت و گو با مسئولان روسی درباره بحران سوریه، دوشنبه به مسکو خواهد آمد. این منبع افزود: در این دیدار اوضاع کنونی سوریه و فرصت های رسیدن به راه حل مسالمت آمیز در این کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

همچنین گزارش می شود در پی بالاگرفتن اختلاف ها در شورای امنیت بر سر سوریه، نشست روز پنجشنبه این شورا بی نتیجه ماند و بحث و جدل میان کشورهای عضو به روز جمعه موکول شد. به گزارش ایسنا، در نشست روز پنجشنبه روسیه تهدید کرد هر نوع قطعنامه ای را که از تحریم های بیشتر علیه سوریه سخن بگوید، وتو می کند.

در یک خبر دیگر اعلام شد دست کم 200 نفر در روستایی به نام تریمسه در حماه کشته شده اند. به گزارش فارس، خبرگزاری سوریه اعلام کرد دستگاه امنیتی و ارتش سوریه پس از درخواست اهالی منطقه التریمسه برای خلاص کردن آنان از شر گروه های مسلح، ارتش وارد عمل شد و تروریست ها را سرکوب کرد، اما مخالفان، ارتش سوریه را مسئول کشتار این روستاییان می دانند. شبکه الجزیره پنجشنبه شب این خبر را به نقل از مخالفان نظام سوریه بیان کرد. این شبکه روز پنجشنبه اعلام کرد نواف الفارس، سفیر سوریه در عراق از دولت اسد جداشده و به مخالفان پیوسته است.