آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۲۵
جامعه
۱۴

مصاحبه در یک نگاه

٭ با تاسیس آموزشگاه های موتوسیکلت و خودروهای سنگین، راهنمایی و رانندگی قصد دارد که برای متقاضیان این نوع گواهینامه ها آموزش اجباری داشته باشد.

٭ تحول بنیادین سال 91 پلیس راهور که سردار مومنی به آن اشاره کردند، بیشتر حول محور آموزشی است به طوری که در بحث آموزش کیفیت و کمیت ارتقا پیدا کند.

٭ تمام گواهینامه های رانندگی موجود در کشور به صورت هوشمند خواهد شد تا عملکرد رانندگان به صورت دیجیتال در اختیار پلیس باشد.

٭ حدود 27 میلیون گواهینامه در میان مردم وجود دارد که در سال گذشته حدود 000/679/3 گواهینامه صادر شده که از این تعداد 789/535/1 گواهینامه رانندگی تعویضی و 000/900/1 گواهینامه جدیدالصدور بوده است.

٭ میانگین سنی دریافت کنندگان گواهینامه های جدیدالصدور در بین آقایان 6/26 سال و در بین خانم ها 1/28 سال است.

٭ درخواست تاسیس 7 آموزشگاه رانندگی موتوسیکلت در سراسر کشور در حال بررسی است که ظرف چند روز آینده مجوز آنها صادر خواهد شد. در شهر تهران نیز 2 آموزشگاه تقریبا در حال گذراندن بخش های نهایی دریافت مجوز هستند.

٭ آموزش های رانندگی موجود به عنوان حداقل ها، کافی است و جای گسترش دارد اما به نظر می رسد که ساعت آموزش برای متقاضیان کافی نیست.

٭ حدود 37 درصد از متقاضیان گواهینامه رانندگی در مرحله اول قبول می شوند.

٭ حدود 170 باب آموزشگاه در تهران فعال هستند که 149 باب از این آموزشگاه ها طرح آموزش و آزمایش را برگزار می کنند.

٭ متقاضیان می توانند با مراجعه به شهرک آزمایش، اداره آموزشگاه های رانندگی شکایت خود را مطرح کنند و یا با شماره تلفن 81253545 تماس بگیرند و شکایت خود را اعلام کنند.

٭ به رانندگان مرتکب تخلف منجر به نمره منفی از سوی پلیس راهور پیامک ارسال می شود تا گواهینامه خود را تحویل پلیس دهند که این پیامک ها در حکم ابلاغ قانونی محسوب می شود.

٭ پلیس راهور تنها خودروهایی را که دارای تائیدیه از سوی سازمان استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست می باشند را شماره گذاری خواهد کرد اما اکنون نام خودروی خاصی که این تاییدیه را نداشته باشد، در ذهن ندارم!

٭ اگر خودرویی فاقد ایمنی های لازم نباشد قانون این اجازه را به پلیس داده است تا از تردد خودروهای فاقد امنیت در راه ها و جاده ها جلوگیری کند.

٭ تست خودرو هوو با نام جدید فراز هنوز ادامه دارد و ان شاء الله هر وقت این تست تمام شود، اعلام خواهیم کرد!