آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۲۵
دین و اندیشه
۱۲

امروز با حجت الاسلام علی نصیری

قرآن در زوایای مختلف

مدیر موسسه معارف وحی و خرد، پیشتر عضو هیات موسس انجمن قرآن پژوهی و مدرس دانشگاه علم و صنعت بوده. وی این روزها سرگرم بازنویسی و آماده سازی مقدمات چند عنوان کتاب است. از جمله ویژگی های فعالیت نویسندگی این استاد می توان به تحقیق و تفحص در حوزه های مختلف قرآنی، دین و حدیث، اجتماعی، امام شناسی و فلسفه اشاره کرد. وی آثار بسیاری از جمله «تفسیر موضوعی قرآن کریم»، «روش شناسی نقد احادیث»، «درسنامه علم حدیث» و... را منتشر کرده است.

حجت الاسلام علی نصیری درباره فعالیت های اخیرش به خبرنگار می گوید: کتاب «هنر و زیبایی شناسی از نگاه قرآن» سال 77 در حوزه هنری منتشر شد که اکنون در حال بازنویسی آن در هفت مقوله هنری هستم، تاکنون کتابی در این قالب و در حوزه هنر در قرآن منتشر نشده و این اثر در نوع خود منحصر به فرد است. علاوه بر این مقدمات کتاب دیگری با عنوان «روش شناسی تفسیر ترتیبی قرآن» را نیز در حوزه تفسیر قرآن آغاز کرده ام.

نویسنده کتاب های «راز جاودانگی قرآن کریم» و «مکتب تفسیر صدرالمتالهین» توانسته قرآن کریم را در ابعاد مختلف تفسیر قرآن، معرفت قرآنی، هنر و قرآن و... بررسی کند وی در پایان صحبت هایش خبر می دهد که کتاب «سیمای حضرت امیر(ع) از منظر نهج البلاغه اش» نیز بزودی تجدید چاپ خواهد شد.