آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۲۵
ایران شوک
۲۱

در انفجار تانکر سوخت در یکی از جاده های نیجریه

100 زن و مرد و کودک در میان شعله های آتش سوختند

گروه شوک: انفجار یک تانکر حامل مخزن سوخت در یکی از جاده های نیجریه بیش از 100 تن کشته شدند و ده ها تن به علت سوختگی شدید به بیمارستان ها انتقال یافتند. به گزارش خبرگزاری ها در پی تصادف تانکر، ماده سوختی در حال جاری شدن روی جاده بود که صد ها زن و مرد و کودک با در دست داشتن ظرف هایی برای به دست آوردن آن هجوم بردند و ناگهان با انفجار مهیبی، شعله های آتش زبانه کشید.

در این حادثه هولناک بیش از 100 زن و مرد و کودک در میان شعله های سرکش آتش مردند و ده ها نفر نیز که دچار سوختگی شدید شده بودند توسط امدادگران از مرگ نجات یافتند. ماموران توانسته اند آثار باقیمانده از اجساد سوخته حدود 90 نفر از قربانیان را جمع آوری کنند که در یک گور دسته جمعی به خاک سپردند.

کایود اولاگانژو رئیس کمیسیون ایمنی جاده ها گفت: مردم محلی برای جمع آوری سوخت به کنار جاده آمده بودند که در اثر انفجار تانکر، بیش از 100 تن از آنها سوختند. آنها حتی به اخطار های امدادگران توجهی نکرده بودند که گرفتار این فاجعه دردناک و دلخراش شدند. امدادگران مدام به مردم هشدار می دادند برای جلوگیری از فاجعه انفجار و آتش سوزی صحنه را ترک کنند اما مردم بدون توجه به هشدار ها مشغول جمع آوری سوخت بودند که فاجعه اتفاق افتاد. به گفته مقامات همچنین بیش از 50 تن که در این دوزخ گرفتار شده بودند با آسیب های جدی به بیمارستان انتقال یافتند.

فرمانده پلیس محلی به شبکه های خبری گفت: به دلیل ایمنی ضعیف جاده ها و فاصله طولانی بین شهر ها که اغلب کامیون ها مسافت های زیادی را طی می کنند، تصادفات در این جاده ها بسیار رخ می دهد اما مورد اخیر وحشتناک ترین فاجعه به شمار می آید. بیش از 17 هزار تن در تصادفات جاده ای در نیجریه (پرجمعیت ترین کشور آفریقا) طی دو سال جان خود را از دست داده اند.