آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۹
صفحه اول
۱

آمادگی ایران برای برگزاری نشست با معارضان سوری

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است معارضان سوری را به تهران دعوت کرده و شرایط لازم را برای گفت وگوی آنها با دولت سوریه فراهم کند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی این خبر را در حاشیه مراسم معارفه حجت الاسلام و المسلمین محسن اراکی، دبیرکل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در جمع خبرنگاران اعلام کرد.

وی تاکید کرد: در این راستا ما معتقدیم موضوع سوریه باید به صورت سوری سوری حل شود و هیچ قاعده و حکومتی نباید از بیرون به مردم این کشور تحمیل شود.صالحی ابراز امیدواری کرد با روابطی که بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل و برخی کشورهای منطقه وجود دارد، همکاری ها گسترش یافته و برای حل مشکل سوریه گام های موثری برداشته شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر اخیر کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به ایران گفت: موضوع سوریه دارای حساسیت بسیاری است که اگر خدای ناکرده اقدام نادرستی درباره آن انجام شود کل منطقه به هم می ریزد.

وزیر امور خارجه افزود: کوفی عنان تا کنون با بی طرفی و عادلانه با این موضوع برخورد کرده و این موجب شده است که برخی کشورهای منطقه از این بابت ابراز نگرانی کنند که این جای تاسف دارد.

صالحی ادامه داد: با وجود برخی توطئه ها، حقایق دارد خودش را نشان می دهد و در مجموع می توان گفت نسبت به برون رفت بحران از سوریه، امید فراوانی وجود دارد.