آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۹
صفحه آخر
۲۰
رنگ آسمان

موهبت بارش های تابستانی

احسان مرادی

همان طور که از چند روز قبل پیش بینی کرده بودیم، سرانجام بارش های زیبای تابستانی گسترده شد و مناطق وسیعی از نیمه شمالی را فرا گرفت. در این مناطق کاهش محسوس دما رخ داد. این وضعیت خوشایند همچنان ادامه دارد.

دیروز: روز گذشته و در ساعات بعدازظهر تا شب در شمال غرب، مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های البرز، مناطقی از تهران، شمال شرق و مناطقی از جنوب شرق بارش های رگباری همراه با رعد و برق، وزش باد یا تگرگ رخ داد. در بیشتر مناطق کشور نیز دمای هوا کاهش یافت.

امروز: انتظار داریم بارش ها در مناطق یاد شده امروز هم ادامه داشته باشد. حتی در برخی استان های حاشیه البرز، احتمال بروز سیلاب های محلی و آسیب به محصولات کشاورزی و باغی وجود دارد.

همچنین امروز کاهش دما ادامه می یابد و نسبت به این موقع از سال می شود گفت دمای هوا کمتر از میانگین درازمدت است. این از موهبت بارش های تابستانی است. وزش باد و گرد و خاک هم در غرب، جنوب غرب، مرکز و جنوب شرق تداوم دارد.

آینده نگری: از فردا در بیشتر مناطق نیمه شمالی بارش ها کاملاچشمگیر کاهش می یابد و آسمان صاف تا نیمه ابری می شود، همچنین از فردا روند افزایشی دما شروع خواهد شد، اما دما به اندازه روزهای گرم هفته گذشته بالانخواهد رفت.