آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۹
ورزشی
۱۸

کفاشیان: فدراسیون فوتبال همواره بر پاسداشت ارزش ها و شعائر دینی تاکید ورزیده است

تمرین قبل از افطار، ممنوع

یک روز پس از تهدید به انصراف پرسپولیس از انجام بازی در ماه مبارک رمضان، مدیرعامل قرمزها با بیان این جمله که «اگر ابهام های مذهبی برطرف شود، در لیگ بازی می کنند»، از موضع خود عقب نشینی کرد.

البته همین انتقاد تند و تیز محمد رویانیان از متولیان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بابت برگزاری لیگ در ماه رمضان باعث شد فدراسیون فوتبال هم در راستای احترام گذاشتن به نظر آن دسته از مراجع تقلیدی که مخالف برگزاری رقابت های فوتبال در ماه مبارک هستند، تدبیری تازه اندیشیده و برگزاری تمرین تیم های فوتبال را در زمان قبل از افطار ممنوع کنند.

این دستورالعمل را کفاشیان در نامه ای که بخشی از متن آن در ادامه می آید، خطاب به مدیران باشگاهی ابلاغ کرده است: «فدراسیون فوتبال همواره به پاسداشت ارزش ها و شعائر دینی تاکید ورزیده و در این برهه هم ارشادات حضرات آیات عظام و مراجع محترم تقلید را به عنوان راهنمایی راهگشا سرلوحه برنامه ها قرار داده و اعلام می دارد:

1 در ماه مبارک رمضان همه مسابقه ها یک ساعت و نیم بعد از افطار برگزار می شود.

2 به تبع انجام بازی ها در آن ساعت، اصول حرفه ای ایجاب می کند که تمرینات تیم ها نیز همزمان با ساعت بازی ها برگزار شود، لذا انجام تمرین در ساعات قبل از افطار ممنوع است.

3 برگزاری مراسم فرهنگی جهت ترویج و گسترش فرهنگ اسلامی در فوتبال، بین دو نیمه بازی ها ضروری و مورد تاکید است.

4 در ایام لیایی قدر، مسابقه ها تعطیل خواهد بود تا اهالی فوتبال از فضیلت آن شب های عزیز محروم نشوند.

5 اطمینان کامل داریم توجه به ارزش های اسلامی و رعایت موازین شرعی می تواند فوتبال ما را زودتر به اهداف خود رسانده و در سالم سازی محیط آن تاثیر بسیار داشته باشد.»

با توجه به این دستورالعمل به نظر می رسد حالادیگر ابهامی که برای مدیرعامل پرسپولیس به وجود آمده بود، برطرف شده است و این تیم مشکلی برای حضور در هفته های آغازین لیگ برتر نخواهد داشت. در شرایطی که رویانیان هنوز به طور قطع از حضور پرسپولیس در لیگ صحبت نکرده، روز گذشته در گفت وگو با سایت این باشگاه گفت: به دلیل این که بازی مقابل صنعت نفت آبادان قبل از ماه مبارک رمضان برگزار می شود، بنابراین با آمادگی و قدرت در این بازی حضور خواهیم یافت.