آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۹
جامعه
۱۷

زنگ ورزش دبستان ها 5 ساعت شد

معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در پایه دوم ژیمناستیک، پایه سوم شنا، پایه چهارم طناب زنی، پایه پنجم پینگ پنگ و پایه ششم دوومیدانی پیش بینی شده است، گفت: زنگ ورزش دبستان ها به پنج ساعت در هفته افزایش یافته است.

به گزارش فارس، کیومرث هاشمی با بیان این که تا پیش از این در مقطع ابتدایی اصلامعلم ورزش نداشتیم، افزود: دوره ابتدایی از نظر معلم ورزش، 30 سال رها شده بود و ما در این بخش به جذب معلم ورزش پرداختیم، هر چند کمبود هم داریم و اگر امکان جذب باشد استقبال می کنیم، اما همین تعداد نیز جای قدردانی و تشکر دارد.

وی با تاکید بر این که وقتی می گوییم دوره ابتدایی، 30 سال معلم ورزش نداشت یعنی فاجعه بود، بیان کرد: تمام هم و غم ما این است که زمینه ورزش کردن را در دوره ابتدایی فراهم کنیم و روی رشته ورزشی پایه دست گذاشته ایم.

هاشمی افزود: نگاه ما این است که وقتی علاوه بر دو ساعت زنگ ورزش، دانش آموز به فعالیت ورزشی می پردازد، در حقیقت زمان بیشتری به زنگ ورزش اضافه شده است. در حال حاضر فعالیت های ورزشی مانند شنا در ساعت غیر از زمان آموزشی است.وی ادامه داد: اگر دانش آموز سوم ابتدایی هفته ای دو جلسه برای آموزش شنا برود، در حقیقت دو ساعت زنگ ورزش خارج از ساعت آموزشی داشته است و اگر ورزش صبحگاه را که هر روز ده دقیقه است در هفته حساب کنیم، حدود یک ساعت می شود و با احتساب زنگ ورزش، دانش آموز ابتدایی پنج ساعت در هفته ورزش می کند.