آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۹
فرهنگ و هنر
۵

ابراهیم فروزش «پنج عصر» را در اصفهان کلید می زند

فیلم سینمایی «پنج عصر» به کارگردانی ابراهیم فروزش و تهیه کنندگی مهدی مددکار، با انجام بازنویسی نهایی فیلمنامه در اصفهان جلوی دوربین می رود.

ابراهیم فروزش به فارس گفت: این بازنویسی با دقت بسیار زیادی صورت گرفته تا بتوانیم فیلمنامه آن را جلوی دوربین ببریم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به این که اکثر کارهایتان اقتباس از آثار مرادی کرمانی است، چگونه فیلمنامه «پنج عصر» را انتخاب کردید، گفت: بیشتر کارهای من اقتباس از ادبیات داستانی است که ظرفیت مناسب برای به تصویر کشیده شدن را دارد، اما برخی از آثارم مثل «هامون و دریا» نوشته «عباس جهانگیریان» است.

فروزش افزود: معتقدم ما ادبیات غنی داریم و باید به سمت اقتباس و استفاده از قصه ها پیش برویم و آنها را برگردان سینمایی کنیم و اگر نیاز به بروزرسانی دارند، این کار را انجام دهیم. البته در اقتباس باید بسیاری از مسائل را رعایت کرد. او درباره چگونگی انتخاب فیلمنامه «پنج عصر» گفت: در یک مسابقه فیلمنامه نویسی سال ها پیش فیلمنامه را خوانده بودم در آن مسابقه هم فیلمنامه در رده های بالاقرار گرفت و جایزه دریافت کرد. نویسنده فیلمنامه، آن را به فارابی ارائه داده بود و کارشناسان آن را تایید کرده بودند.

فروزش درباره تغییر نام فیلمنامه گفت: احتمالانام فیلمنامه تغییر خواهد کرد و فیلم به تهیه کنندگی مهدی مددکار با حمایت بنیاد سینمایی فارابی ساخته خواهد شد.