آرشیو پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۶۲
صفحه اول
۱

اجلاس سران عدم تعهد، نهم و دهم شهریور برگزار می شود

رئیس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران اعلام کرد: اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها نهم و دهم شهریور برگزار می شود.

علی سعیدلو در گفت وگو با ایسنا، پیش بینی کرد 150 گروه برای شرکت در این اجلاس به تهران سفر کنند. وی همچنین با بیان این که ما گزارش هایی از عملکرد خود در ستاد به رئیس جمهور ارائه کرده ایم و رئیس جمهور نیز بزودی از روند برگزاری این اجلاس و فعالیت های ستاد تشکیل شده در این ارتباط بازدید خواهد کرد، اظهار کرد: کارها در این زمینه طبق زمان بندی مشخص شده در حال پیشروی است.

در همین حال علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این که چه کسی قرار است دعوت نامه رئیس جمهور مصر را برای شرکت در اجلاس غیرمتعهدها ببرد، گفت: قرار است نماینده رئیس جمهور آن را ببرد که هنوز معلوم نیست؛ بعدا مشخص خواهد شد.

بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور نیز دراین باره گفت: هنوز قطعی نشده است که کدام یک از اعضای هیات دولت یا مسوولان دولتی برای تسلیم دعوت نامه رسمی رئیس جمهور به همتای مصری وی برای شرکت در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها به قاهره سفر خواهد کرد.

از سوی دیگر، وزیر کشور هم در حاشیه جلسه دولت درخصوص انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و اقدامات وزارت کشور دراین باره گفت: وزارت کشور اقدامات اجرایی برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را طبق زمان بندی انجام می دهد. مصطفی محمدنجار در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به این که آموزش ناظرین شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آغاز شده آیا وزارت کشور در این راستا اقداماتی انجام داده است، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، کارهایمان را طبق زمان بندی به پیش می بریم و هماهنگی هایی نیز با شورای نگهبان صورت می گیرد که ان شاء الله انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا که به صورت همزمان برگزار می شود، هرچه باشکوه تر برگزار شوند.