آرشیو پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۶۲
سیاسی
۲

فراتر از یک افتتاح

بیژن مقدم

دیروز جلسه هیات دولت، میزبان جمعی از مدیران رسانه ملی و نقش آفرینان حوزه کودک و ورزش کشور بود.

در این جلسه دو شبکه ورزش و پویا (انیمیشن) رسما افتتاح شد و رئیس جمهور حمایت خود را از اقدامات توسعه گرایانه رسانه ملی اعلام کرد.

این جلسه حاوی نکات و پیام هایی بود که می توان به مواردی از آن اشاره کرد:

1 افتتاح یک پروژه ملی در بالاترین سطح و با کمترین هزینه و دور از تشریفات مرسوم می تواند الگویی برای بسیاری از کارهای مشابهی باشد که معمولاجهت رونمایی یا افتتاح آن میلیون ها تومان هزینه مالی و نیروی انسانی صرف می شود.

2 برای رسانه ای که یک تنه در برابر غول های رسانه ای مسموم دنیا می خواهد بایستد و اعتماد مردم را جلب کند «فرصت شناسی» یک مولفه اساسی دارد.

بی تردید راه اندازی دو شبکه فوق در تابستان و ایام اوقات فراغت کودکان و در آستانه برگزاری بازی های المپیک 2012 نشان از درک صحیح از مولفه مذکور دارد.

3 روشن است در شرایط موجود کشور، تمام تلاش های دشمنان صرف ناامید کردن مردم، تخریب روحیه نشاط و پاشیدن گرد یاس و منفی بافی می شود.

پاسخ به چنین عملیات روانی سنگین نیازمند اقدامی سنجیده و موثر در تمام حوزه هاست که خوشبختانه رسانه ملی با رویکرد منطقی توسعه شبکه ها (بویژه دو شبکه ورزش و پویا که جوانان و کودکان کشور را جامعه هدف خود می داند) آن را در دستور کار خود قرار داده است.

میزبانی رئیس جمهور و اعضای دولت از عموپورنگ، امیرمحمد، خانم نشیبا و... می تواند بیانگر دغدغه های اصلی مسئولان در حوزه فرهنگ و رسانه ای باشد و بیش از هر چیز نشان سرزندگی جامعه و مردمی است که هیچ گاه میدان را در اختیار دشمن قرار نداده اند.