آرشیو پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۶۲
حوادث
۱۹

مرد سالخورده یک دزد سابقه داراست که چند روز پیش از زندان آزاد شده بود

دزد سالخورده، آموزش دزدی می داد

دزد سالخورده که پس از آموزش دزدی به یک جوان بیکار، با همدستی او سرقت می کرد، همراه سارق جوان از سوی ماموران کلانتری 23 فردیس کرج دستگیر شد.

به گزارش جام جم، چند روز پیش ماموران کلانتری 23 فردیس کرج به یک دستگاه خودروی پراید که با سرعت بالایی در حرکت بود،ظنین شده و از راننده آن خواستند خودرو را متوقف کند اما راننده بدون توجه به هشدار پلیس ادامه مسیر داد تا این که پس از طی مسافتی، ماموران خودرو را متوقف و دو سرنشین آن را که یک مرد جوان و یک مرد سالخورده بود، دستگیر کردند. در بازرسی از خودروی متهمان نیز، سه دستگاه ضبط و پخش خودرو و ادوات استعمال مواد مخدر کشف و ضبط شد.

مرد سالخورده، دزد حرفه ای بود

هر دو متهم پس از انتقال به کلانتری اعتراف کردند ضبط و پخش خودروها را دزدیده بودند تا با فروش آنها، مواد مخدر بخرند.

در حالی که تحقیق از متهمان ادامه داشت، ماموران در بررسی سوابق کیفری آنها متوجه شدند مرد سالخورده یک دزد حرفه ای است که بارها زندانی و بتازگی آزاد شده است.

در مرحله بعدی دزد سالخورده دوباره بازجویی شد و این بار اعتراف کرد پس از آشنایی با مرد جوانی تصمیم گرفته شیوه های سرقت را به او آموزش دهد تا پول بیشتری از راه دزدی به دست آورند.

پیرمرد، آموزش دزدی می داد

متهم با اشاره به نحوه آموزش به مرد جوان گفت: به پسر جوان که بیکار بود و در خیابان پرسه می زد، شیوه سرقت قطعات و اموال خودرو را آموزش دادم.

وی ادامه داد: همدستم قطعات خودروهای پارک شده در خیابان ها و پارکینگ ها یا اموال درون خودرو ها را می دزدید و به من تحویل می داد. من هم اموال دزدی را به خریداران اموال مسروقه می فروختم و بخشی از پول دزدی را به همدستم می دادم.

متهم یادآور شد: تعدادی از سرقت هایمان را در کرج و بقیه را در پارکینگ بازار آهن تهران انجام دادیم.

در پی اعتراف دزد سالخورده، همدست جوان او نیز اعتراف کرد دزدی را از مرد سالخورده آموزش دیده و با او همراه شده است.

با اعتراف دو متهم پرونده و بررسی سوابق کیفری آنها معلوم شد مرد سالخورده دارای چندین فقره سابقه کیفری است و چندی پیش پس از تحمل چند سال زندان آزاده شده است.

بنابراین گزارش، متهمان برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شدند.